*Podporte podcast Index v aplikácii Toldo na ⁠sme.sk/extraindex⁠.

Európska únia v júni oznámila, že na elektromobily vyrobené v Číne uvalí dodatočné clo. Dôvodom má byť podľa nej hlavne fakt, že čínska vláda masívne dotuje rozmach elektromobility, čo stavia európskych výrobcov do značnej nevýhody. Ak by vraj nezakročila, domáce automobilky by boli konkurencieschopné naozaj len ťažko.

Čína však už na rozhodnutie únie reaguje. „Zdvíha varovný prst a hovorí o tom, ako sankcie v konečnom dôsledku poškodia najviac Európu. Zároveň začala preverovať dovoz mliečnych výrobkov a bravčového mäsa a v poslednej dobe sa spomína aj francúzsky koňak,“ hovorí analytik Viliam Ostatník. Na oboch stranách je však podľa neho vôľa dohodnúť sa.

Oveľa dôležitejšia je však podľa neho otázka bezpečnosti. „Nevieme, čo sa deje s našimi dátami, ktoré čínske elektroautá zbierajú. V teórii tu máme smernicu o ochrane osobných údajov, prax sa však od teórie môže veľmi líšiť,“ objasňuje Ostatník.

Aké clá sú teda na stole, či sú riešením situácie a ako sú na tom čínske autá naozaj z hľadiska bezpečnosti? V Indexe na otázky Evy Frantovej odpovedá Viliam Ostatník, analytik think tanku Adapt Institute, ktorý sa špecializuje na bezpečnosť automobilového priemyslu.

_

Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠[email protected]⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Odoberajte aj týždenný ekonomický newsletter Index na sme.sk/indexodber

Všetky podcasty denníka SME nájdete na ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠sme.sk/podcasty⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Ďakujeme, že počúvate podcast Index.