Podľa volebných programov sa ľudia pri urnách rozhodujú len málokedy.
Niektoré prieskumy z minulosti hovorili o tom, že to je každý druhý občan, no dnes je to číslo podľa odborníkov oveľa nižšie.
To však neznamená, že sa nimi netreba zaoberať. Sú totiž nielen sondou do hláv politických, strán ale aj akýmsi rámcom pre prípadné programové vyhlásenia vlád.
Martin Vlachynský z Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz opäť hodnotil volebné programy, konkrétne časti zaoberajúce sa podnikateľským prostredím, a toto hodnotenie predstavil aj v podcaste Index.
V roku 2017 sa dalo na Slovensku napočítať približne 568-tisíc podnikateľských subjektov. Takmer sto percent z toho tvorili malé a stredné podniky.
Najviac ich bolo v Bratislavskom kraji. A medzi rokmi 2017 a 2018 ich počet na celom území SR vzrástol o necelé dve percentá.
Čo pre podnikateľské prostredie nachystali politické strany vo svojich programoch? Venovali sa mu vôbec všetky strany vo svojich plánoch? S akými návrhmi chcú prilákať podnikajúcich voličov a voličky?
Pýtali sa Nikola Bajánová a Martin Lindák.