Na Slovensku sú iba dve veľké siete hračkárstiev a na tomto trhu viac ako na ktoromkoľvek inom platí, že ponuka reaguje na dopyt. Prečo sú hračky drahé a prečo sú cenové rozdiely medzi hračkami z veľkých hračkárstiev a napríklad z Tesca? Aké pravidlá má reklama na hračky a ako sa ich nakoniec zbaviť, keď už prestanú deťom slúžiť?
Odpovedajú aj Jozef Orgonáš vedúci Katedry marketingu z Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave a psychologička a autorka viacerých kníh o rozvíjaní schopností dieťaťa Petra Arslan Šinková. Upozorňuje na zaujímavý paradox, že hoci sa rodičia sťažujú na vysoké ceny hračiek, pozorujeme prípady, kedy nimi deti extrémne zahŕňajú.
Index je týždenný podcast denníka SME s moderátormi Nikolou Bajánovou a Adamom Valčekom.
powered by