Aj po Veľkej noci pokračuje Index newsletter. Prihláste sa na jeho odber a každý piatok vám v e-maile pristane súhrn toho najzaujímavejšieho z ekonomiky a biznisu.
–
Tisíc deväťstodeväťdesiat, dvetisícpäť, dvetisíc desať, jedenásť, dvanásť, štrnásť či dvetisíc osemnásť.
Toto sú len niektoré z rokov, ktoré politici v pozícii predsedov vlád či ministrov dopravy spomínali ako jasný koniec výstavby diaľnice D1. Najznámejší je rok 2010, ktorý ako termín spojenia Bratislavy a Košíc uviedol vtedajší, ale aj súčasný premiér Robert Fico.
Sľub zostal nesplnený a politickú zodpovednosť, ako vidíme, nevyvodil nik.
Prečo Slovensko nevie dostavať diaľnicu zo západu na východ, čo všetko sa za päťdesiat rokov jej výstavby stalo, je pravda, že za komunizmu sa stavalo rýchlejšie, a kedy konečne bude hotová?
Aj o tom sa Eva Frantová v podcaste Index rozpráva so šéfom Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo a exporadcom bývalého ministra dopravy Andreja Doležala Ondrejom Matejom.
_
Ak by vás história D1 zaujímala bližšie, odporúčam článok Jozefa Tvardzíka z februára minulého roka, keď začiatok výstavby D1 oslavoval symbolickú päťdesiatku.
_
Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na [email protected]
–
Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty
–
Odoberajte aj denný newsletter SME.sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/suhrnsme
–
Ďakujeme, že počúvate podcast Index.