Týždeň pred začiatkom nového školského roka sa objavili
titulky, že nám chýba 1 423 učiteľov a 12 škôl nemá riaditeľa. O aký veľký problém ide a kde hľadať hlavné príčiny chýbajúcich učiteľov?

V #INESSnaDNES s Róbertom Chovanculiakom hovoríme o tom, ako tento stav ovplyvňuje prestíž a spoločenské ne-uznanie profesie učiteľa, o historicko-spoločenských súvislostiach, samozrejme aj o vplyve komunizmu. No a venujeme sa hľadaniu odpovedí na to, ako súčasný stav zvrátiť – ako sa dostať do stavu, že nebudeme trpieť nedostatkom učiteľov, dokonca že budeme mať nie len dostatok, ale dostatok naozaj dobrých učiteľov.

Odkaz na Robov newsletter o spomínanej „evolučnej
dolinke -údolí“: https://robertchovanculiak.substack.com/p/explorovat-alebo-exploitovat-to-je

Publikácia Ako prelomiť ľady v školstve: https://iness.sk/sk/ako-prelomit-lady-v-skolstve-0

Tu sa môžete prihlásiť na odber týždenného newslettra Týždeň s INESS a mesačného newlslettera Market Finesse: https://iness.sk/sk/tyzden-s-iness

A ako vždy, budeme radi, ak nám napíšete svoje
postrehy, otázky či témy, o ktorých by ste si radi vypočuli viac.

#skolstvo #ucitelia #chybajuciucitelia #skoly #pedagogika #INESSnaDNES