Dobre navrhnutý príbeh značky vás odlišuje od konkurencie, buduje dôveru a podporuje predaj. Musí byť autentický, jasný a konzistentný naprieč médiami. A ako takýto príbeh vytvoriť? To sa dozviete v tejto časti podcastu.

Podcast vzniká v spolupráci s portálom skpodcasty.sk a moderuje ho Andrea Liszkai

[00:00:05.040] - Andrea Liszkai
Marketingová päťminútovka, jediná päťminútovka, v ktorej sa vedomosti netestujú, ale získavajú. Ahojte, opäť vás vítam pri podcaste Marketingová päťminútovka, ktorý vzniká v spolupráci s portálom skpodcasty.sk. Moje meno je Andrea Liszkai a dnes sa spolu pozrieme na tému: ako vytvoriť príbeh značky. Príbeh značky odlišuje vašu spôsob od konkurencie, buduje dôveru a lojalitu spotrebiteľov. A práve v tejto chvíli sme si odpovedali na to, prečo je dobré mať svoj vlastný príbeh. Možno sa sami seba pýtate, ale ako vytvorím dobrý príbeh značky? Alebo, čo by mal takýto príbeh značky obsahovať?  
[00:00:48.180] - Andrea Liszkai
Príbeh značky sa v podstate ničím nelíši od iných príbehov. A keď sa pozrieme na film, seriál alebo knihu, tak prídeme na to, že každý príbeh má svoj začiatok, stred a koniec. Naším začiatkom, pri príbehu značky, je v podstate problém. Vysvetlite problém, ktorý ste sa rozhodli založením značky vyriešiť. Naším stredom je riešenie. A teda opíšte, ako ste to vyriešili. A naším koncom je úspech. To znamená to, že povedzte, čo založenie značky prinieslo tomuto svetu a poďme ešte trošku viac do hĺbky.  
[00:01:26.640] - Andrea Liszkai
Nájdite svoje prečo. Vaše prečo je vlastne hľadanie dôvodu, prečo vaša značka existuje a na čo existuje? Pevne verím, že vaším dôvodom nie je zarobenie peňazí, pretože v tomto prípade sa príbeh značky bude vytvárať veľmi ťažko a je to priam nemožné. Čiže skúste si možno položiť otázky: Prečo existuje moja značka? Aký problém ma priviedol k hľadaniu riešenia? Aké je poslanie mojej značky? Alebo v čo dúfam, že moja značka vyrieši? Poznáte vlastne svoj produkt. Aký je? Ako funguje? Ako súvisí s tým, prečo vaša značka vznikla? A ako súvisí váš produkt s celkovým poslaním a hodnotami, ktoré máte? A hlavne, čím sa váš produkt líši od toho, čo na trhu už je a funguje?  
[00:02:16.680] - Andrea Liszkai
Práve tieto otázky nám pomáhajú k tomu, aby sme si vytvorili dokonalý príbeh značky. A bude fungovať iba vtedy, ak ho máme komu vyrozprávať. A teda musíme poznať, kto je naša cieľová skupina, aké sú ich potreby. Čo ich teší, z čoho sú naopak smutní, čo ich privádza do vytrženia a podobne. Povedzte svoj príbeh takým spôsobom, aby povedal vašim zákazníkom - súvisíme s vami, sme súčasťou vašich životov, rozumieme vám a hlavne sme ako vy.  
[00:02:47.640] - Andrea Liszkai
Dosť bolo teórie. Poďme si povedať príbeh značky a ukážeme si problém, riešenie a úspech. Vybrala som príbeh značky GoPro, ktorý mám teraz veľmi zjednodušene prerozprávať, aby som vám na ňom ukázala začiatok, stred a koniec. GoPro pomáha ľuďom zachytiť a zdieľať vzrušujúce momenty s ostatnými, aby ich spoločne oslávili. Deň na horách s priateľmi je totiž zmysluplnejší, ako ten strávený osamote. A zdieľanie našich spoločných zážitkov robí náš život zábavnejším. GoPro vyrába najuniverzálnejšie fotoaparáty a kamery na svete, ktoré nám umožnia zdieľať svoj život prostredníctvom neuveriteľných fotografií a videí.  
[00:03:33.630] - Andrea Liszkai
Dám vám pár sekúnd na to, aby ste si teraz v hlave opäť prehrali ten príbeh a skúsili ste si zadefinovať problém, riešenie a úspech. Máte to? Tak poďme na to. Problém, a teda to, čo sa GoPro snažilo a rozhodlo vyriešiť je to, aby ľudia mohli zdielať svoje momenty s ostatnými. Riešením je to, že urobili najuniverzálnejšie fotoaparáty na svete, ktorí dokážu zdieľať tie úžasné a vzrušujúce momenty.  
[00:04:06.050] - Andrea Liszkai
A teda koniec a úspech: nadchli tým ľudí, aby si kupovali foťáky a ukazovali tie jednotlivé momenty s ostatnými. A tí ostatní chceli mať rovnaké zážitky, a preto si GoPro kupovali. A múdrosť na záver: aké by mali byť príbehy? Mali by byť autentické, zamerané na zákazníka, konzistentné naprieč kanálmi, jednoduché a jasné. Efektívne príbehy značiek totiž ponúkajú viac než len fakty. Moje meno je Andrea Liszkai a ja sa už teraz teším na ďalšiu marketingovú päťminútovka s vami. Marketingová päťminútovka, jediná päťminútovka, v ktorej sa vedomosti netestujú, ale získavajú.