Lekári v ordináciách určite poznajú situáciu, keď po skončení ordinačných hodín do čakárne ešte príde pacient. Dožaduje sa, aby ste ho ako lekár ošetrili. Snaha ošetriť počas ordinačných hodín všetkých pacientov sa občas nenaplní a dochádza tak k sťažnosti zo strany pacienta. Adresátom je buď Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS), alebo samosprávny kraj. Odpovede na tieto i ďalšie otázky, ktoré súvisia s vašou praxou a takýmito situáciami vám ponúkame v najnovšom podcaste. Volám sa Maroš Černý a rozprávať sa budem s JUDr. Ivanom Humeníkom, PhD. z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS. Podľa jeho slov je dôležité, či k spomenutej situácii a podaniu sťažnosti zo strany pacienta došlo z dôvodu porušenia právnej povinnosti alebo tej etickej. Viac sa dozviete v samotnom podcaste. Vitajte pri počúvaní.
„Podcast vychádza z právneho stavu účinného k 21. októbru 2024. V prípade, ak dôjde v budúcnosti k zmene predpisov, jeho závery nemusia byť správne. Radi vám vašu otázku zodpovieme aj prostredníctvom našej služby Právnik na telefóne.“