Odkedy sa 1. marca 2017 uvoľnili pravidlá osobných bankrotov, desaťtisíce ľudí využilo tento inštitút, aby sa zbavili dlhov. Finančné inštitúcie však pravidelne varujú, že podľa súčasných pravidiel môžu zbankrotovať a bez platenia sa zbaviť úverov aj dlžníci, ktorí by boli schopní čo-to poplatiť a majú majetok, ale pred veriteľmi ho skryjú prepisom na rodinu alebo známych. 

Čo konkrétne bankám prekáža na insolvenčnej legislatíve? Ako by sa podľa nich mala zmeniť? Čím si prechádzajú ľudia, ktorí bankrotujú a majú napríklad hypotéku? Podľa čoho sa banky rozhodujú, ktoré pohľadávky predajú inkasným agentúram, ktoré sa živia ich vymáhaním? Berú ohľad napríklad na ich reputáciu a spôsoby, ktoré pri vymáhaní dlhov využívajú?

Počas clubhouse diskusie Ako na peniaze odpovedali na otázky novinára Adama Valčeka a poslucháčov Andrej Zaťko, CEO 365.bank a Poštovej banky, advokát František Sedlačko a Marek Palaj, riaditeľ odboru korporátneho risk manažmentu a workoutu Poštovej banky. 

Do diskusie sa zapojila tiež Zuzana Žemlová, členka predstavenstva Poštovej banky zodpovedná za oblasť riadenia rizika. Na častú otázku poslucháčov, ako sa banky správajú ku klientom po osobnom bankrote, pripomenula, že je správne, aby klient nejaký čas po krachu nemal prístup k úverovým zdrojom. 

Pozn.: Podcast je záznamom diskusie vysielanej na sociálnej sieti Clubhouse 8. marca 2021; nahrávanie sa realizovalo v súlade s komunitnými pravidlami, všetci spíkri (vrátane vyvolaných poslucháčov) poskytli písomný súhlas s nahrávaním.