Viceprezident Zväzu automobilového priemyslu Pavol Prepiak hovorí, že katastrofické scenáre po zavedení ciel, ktoré počítajú s desiatkami tisíc prepustených ľudí sa nemusia naplniť. Riešenia existujú, napríklad škrtnutie niektorých regulácií. Ak by sa škrtli environormy, budeme všetci dýchať špinavší vzduch? Koho automobilky prepustia ako prvého? A treba sa báť baterkárne v Šuranoch?
V podcaste s Pavlom Prepiakom sa dozviete:
– od 1. minúty – prečo autá zdražejú menej ako by sme po zavedení cla čakali;
– po 3:00 – že zdražejú aj americké autá a tak rozdiel v cenách nebude taký výrazný;
– po 5:00 – že fanúšik Land Roveru Defendera nemá na výber a musí si kúpiť auto a súčiastky z Nitry;
– od 7:00 – či sú predpovede národnej banky a rezortu financií katastrofickými scenármi;
– po 11:00 – ako EÚ postihuje u nás vyrobené autá s vyššími emisiami;
– od 12:00 – či by riešenie pre automobilový priemysel bolo na úkor nášho čistého vzduchu;
– po 15:00 – koho automobilky prepustia ako prvého;
– od 17:00 – o koľko klesol áut v Európe;
– po 20:00 – prečo autá v ostatných rokoch zdraželi;
– od 21:45 – že zákazník chce jedno a EÚ vyžaduje druhé;
– po 22:00 – prečo sa väčšina elektromobilov predá firmám;
– od 25:00 – že šrotovné je len dočasné riešenie;
– po 31:00 – že recipročné opatrenia sú vždy zlé a zaplatia ich občania;
– od 34:00 – či na Slovensku zaostáva elektromobilita;
– po 37:00 – ako vyzerá súťaž medzi závodmi o výrobu nových modelov;
– od 41:00 – či sa ľudia majú prečo báť baterkárne v Šuranoch, alebo ide len o extrémistami nafúknutú bublinu.