Viceprezident Zväzu automobilového priemyslu Pavol Prepiak hovorí, že katastrofické scenáre po zavedení ciel, ktoré počítajú s desiatkami tisíc prepustených ľudí sa nemusia naplniť. Riešenia existujú, napríklad škrtnutie niektorých regulácií. Ak by sa škrtli environormy, budeme všetci dýchať špinavší vzduch? Koho automobilky prepustia ako prvého? A treba sa báť baterkárne v Šuranoch?

V podcaste s Pavlom Prepiakom sa dozviete:

– od 1. minúty – prečo autá zdražejú menej ako by sme po zavedení cla čakali;

– po 3:00 – že zdražejú aj americké autá a tak rozdiel v cenách nebude taký výrazný;

– po 5:00 – že fanúšik Land Roveru Defendera nemá na výber a musí si kúpiť auto a súčiastky z Nitry;

– od 7:00 – či sú predpovede národnej banky a rezortu financií katastrofickými scenármi;

– po 11:00 – ako EÚ postihuje u nás vyrobené autá s vyššími emisiami;

– od 12:00 – či by riešenie pre automobilový priemysel bolo na úkor nášho čistého vzduchu;

– po 15:00 – koho automobilky prepustia ako prvého;

– od 17:00 – o koľko klesol áut v Európe;

– po 20:00 – prečo autá v ostatných rokoch zdraželi;

– od 21:45 – že zákazník chce jedno a EÚ vyžaduje druhé;

– po 22:00 – prečo sa väčšina elektromobilov predá firmám;

– od 25:00 – že šrotovné je len dočasné riešenie;

– po 31:00 – že recipročné opatrenia sú vždy zlé a zaplatia ich občania;

– od 34:00 – či na Slovensku zaostáva elektromobilita;

– po 37:00 – ako vyzerá súťaž medzi závodmi o výrobu nových modelov;

– od 41:00 – či sa ľudia majú prečo báť baterkárne v Šuranoch, alebo ide len o extrémistami nafúknutú bublinu.