Dlhé týždne sa diskutovalo o relevancii prieskumov verejnej mienky. Zlú náladu však vyvolali až exit polly pred volebnými miestnosťami, ktorým sa nepodarilo odhadnúť zisky prvých troch strán. Najmä na pravej strane spektra bolo rozčarovanie hlboké, pretože podľa oboch agentúr malo vyhrať PS a niektorí už stihli osláviť víťazstvo skôr, než prišlo rozčarovanie z výsledkov. Pri pohľade na posledné septembrové čísla šiestich agentúr sa najviac k výsledkom volieb priblížila agentúra AKO, ktorá bola najbližšie k výsledku PS, Hlasu-SD, OĽaNO a priatelia, Republiky a KDH. Volebného víťaza, stranu SMER-SD najbližšie odhadol SANEP a Focus bol najbližšie číslu, ktoré získala SaS. Na desatinu bol presný v odhade výsledku SNS IPSOS. Najviac prekvapilo agentúry hnutie Sme rodina, ktorému tri prieskumy veštili 4 %, ale výskumníci troch agentúr ich dva dni pred voľbami posielali do parlamentných lavíc. Druhým omylom bola Republika, ktorej namerali preferencie od 5,4 do 8,5 %. O tom, ako sa ešte presúvali hlasy v posledných dňoch a čím sa dajú vysvetliť rozdiely medzi meraniami a voľbami sa otvorene porozprávame s Martinom Slosiarikom s agentúry Focus.
| Hosť: Martin Slosiarik (riaditeľ agentúry Focus).
| Otvorene s Annou Vargovou pripravuje RTVS – Slovenský rozhlas, Rádio Slovensko, SRo1. Vysielame každý pracovný deň po 17. hodine.