Kúpte si dva výrobky a tretí dostanete zdarma. Marketingový nástroj, ktorý pozná každý. Podobný princíp platí aj pri centrálnom, čiže veľkom nákupe liekov, ktorého cieľom je šetrenie zdrojov. Zdravotná poisťovňa ich plánuje nakúpiť viac a preto sa snaží dostať čo najvýhodnejšiu cenu. Lekár v nemocnici si kladie otázku, či je povinný „vysúťažený“ liek používať. Počkajte, nie je to také jednoduché. Pomyselný Goliáš, čiže zdravotná poisťovňa na jednej strane, Dávid ako lekár na druhej. Čo s tým? Možno ho k tomu nútiť? Položili sme si aj otázku, či musí zdravotná poisťovňa vlastne odoberať vysúťažený liek od výhercu obstarávania alebo riskuje zmluvnú pokutu. Za každých okolností, centrálny nákup liekov, úmysel je to dobrý, avšak finálna rovinka sa pre každého zainteresovaného môže nachádzať akoby na inom mieste.
powered by