Každé auto – či je nové alebo staršie, potrebuje servis. No keď robia dvaja to isté, nie je to to isté.

V akutálnej epizóde podcastu PodCars Martin Zetocha, manažér zodpovedný za rozvoj siete Eurorepar, predstaví koncept, ktorý združuje nezávislé servisy. „Eurorepar funguje pod krídlami Stellantis. Táto značka zastrešuje marketingovú komunikáciu, udáva jednotné štandardy. No sú u nás vítaní aj majitelia iných značiek, nielen tých, ktoré spadajú pod Stellantis.“ Ide o celosvetový koncept, na Slovensku združuje 18 partnerov v rôznych regiónoch a postupne pribúdajú ďalší.“

Ako si vybrať pre seba a svoje auto ten ideálny servis? Sú autorizované vždy drahšie? „Nie vždy to tak musí byť. Občas je zákazník aj prekvapený. Autorizovaný servis robí s presnými normohodinami, ktoré sú stanovené výrobcom auta. Neautorizované servisy nie vždy idú podľa tejto technickej dokumentácie a namiesto predpísaných dvoch hodín napríklad účtujú štyri. A ak má servis aj lacnejšiu normohodinu, ste na vyššej sume,“ vysvetľuje odborník.

Vodičom občas nie je jasné, ako postupovať s autom, ktoré je ešte v záruke. Môžu ísť aj do iného servisu ako autorizovaného? „Najdôležitejšie je dodržiavať pravidelný servis. Treba dodržiavať buď časový rámec alebo počet najazdených kilometrov. Jednoducho, treba dodržiavať servisné intervaly.“ Európska legislatíva umožňuje servisovať auto kdekoľvek – v autorizovanom aj neautorizovanom servise. „Dôležité však je, aby servis dodržiaval výrobcom stanovené intervaly, postupy a kvalitné náhradné diely,“ vysvteľuje Zetocha z Eurorepar. Podrobnosti a cenné rady si vypočujte v najnovšej epizóde podcastu pre milovníkov áut PodCars.