Servis, opravy, náhradné diely. Ale odkiaľ sa tie diely berú v servisoch? Presne o tejto téme sa budeme rozprávať v aktuálnej epizóde podcastu PodCars. Našim hosťom je Marian Kristek, riaditeľ logistického centra Emil Frey v Lozorne.
„Náš systém je takzvaný chaotický. Jeden artikel nemá jedno miesto. Záleží od toho, kedy konkrétny produkt príde a kde máme voľné miesto.“ V Lozorne funguje distribučné centrum pre viacero krajín, ktoré obhospodaruje rôzne značky. Náhradné diely k nim prichádzajú z Nemecka, Francúzska a Talianska z centrálnych skladov značiek. „V lete vieme, že predávame veľa nosičov na bicykle, v zime zase truhly na lyže. Musíme reagovať na sezónu a okrem toho dbáme na históriu objednávania od jednotlivých servisných centier. Podľa toho si generujeme výšku a šírku skladu,“ vysvetľuje Kristek. „Jednoducho, veci sa kazia a míňajú. Ale nehody neovplyvníme, sú štandardom cestnej premávky.“ Dôležité je tiež poznať životné cykly modelov. Klampiarske diely tvoria až 40 percent objemu skladu.
Majú na sklade každý jeden diel každého modelu rôznej značky? Aj na toto sme sa pýtali šéfa logistického skladu Emil Frey. „Fungujeme „just in time“. To, čo si dnes do 16. hodiny objednáte, vieme vám okamžite dodať 95 percent.“
S akými problémami sa najčastejšie stretávajú a aké komplikácie sa objavujú v logistike?
Ak chcete vedieť o systéme logistiky v automobilizme, pustite si novú epizódu PodCars.