Do mesta, na diaľnicu alebo do terénu? A budete to v rodine prvé alebo druhé auto? Chystáte sa pravidelne na dlhé trasy alebo ich absolvujete iba párkrát do roka? Presne tieto otázky si treba položiť pred kúpou elektrického auta, odpor�ča Peter Badík, zakladateľ spoločnosti GreenWay v novej epizóde podcastu Podcars.
„Dnes sú už dojazdy bežne 500-600 kilometrov, v prémiových autách časom určite nebude problém mať baterky okolo 130 – 140 kilowathodín. Ak bude dostatočne rozvinutá infraštruktúra, dojazd nebude jediným parametrom, ktorý bude treba sledovať. Veľký dojazd totiž zbytočne predražuje auto a zv�čšuje jeho hmotnosť."
Okrem dojazdu je dôležité všímať si aj ďalšie parametre. „Prvým je to, ako reálne elektrické auto používate," odpor�ča expert. Ak jazdíte na kratšie trasy, obrovskú baterku jednoducho nepotrebujete. „Výrobcovia tlačia elektrické autá vo svojich kategóriách do vyššej cenovej úrovne a dokážu predať drahšie autá. Treba sa teda zamyslieť, čo v aute skutočne potrebujete okrem toho, čo výrobca ponúka."
Pred Slovenskom momentálne stojí veľká výzva budovať sieť nabíjačiek a priniesť ich všade tam, kde ich majitelia elektroáut budú využívať. "Máme malý počet elektrických átu na to, koľko máme verejnej nabíjacej infraštruktúry a sme na tom lepšie ako mnohé západoeurópske krajiny. Je to však hlavne preto, že nemáme toľko elektrických áut a nabíjacia infraštruktúra je vybudovaná robustnejšie."
Kedy sa dočkáme toho, že elektrické autá budú st�ť rovnako ako porovnateľné so spaľovacími motormi? A sú naozaj ekologickejšie? „Existuje množstvo hoaxov o tom, že baterky sa nedajú zrecyklovať. A to je podľa mňa nekonečná hlúposť."
Vitajte v podcaste Podcars, ktorý vie všetko o autách a automobilizme. Práve štartujeme epizódu pre všetkých, ktorí zvažujú kúpu elektrického auta.