Medzi najväčšie podnikateľské výzvy súčasnosti nepochybne patrí schopnosť dobre si nastaviť stratégiu a biznis model v živelne sa meniacom prostredí, ako sú zvýšené nároky na ľudí, technologický pokrok, firemné ekosystémy či klimatická kríza. Venujú im slovenské a české firmy dostatok pozornosti? Čo robia úspešné firmy inak? Čo je srdcom ich stratégie?
Podrobný pohľad do 5 úspešných firemných stratégií a postupov, skúsenosti, rady a podnety na zamyslenie prináša kniha „Srdce stratégie – 5 prístupov, ako úspešne riadiť firmu“.
V podcaste sme sa s jej autorom porozprávali nielen o tom, ako a prečo vznikla táto kniha a pre koho je určená. Ale podelil sa s nami aj o množstvo užitočných rád a podnetov na zamyslenie.
Mgr. Peter Ballon, PhD, riaditeľ pre stratégiu a informácie firmy ŠVEC GROUP a spoluzakladateľ združenia INOVATO. Pôsobil vo viacerých pozíciách v štátnej správe, konzultingu a priemysle. Má certifikácie z projektového manažmentu a dátovej analýzy.
- Čo bolo hlavnou motiváciou pri výskume firiem a následnom spísaní knihy? Prečo si vybral práve týchto 5 spoločností (3 české a 2 slovenské)?
- Sú to firmy z rôzneho segmentu, s rozličným vedením – čo všetky tieto úspešné spoločnosti spája?
- Kľúčovým slovom budúcnosti úspešných firiem je ekosystém – čo to znamená a ako sa prejavuje v praxi?
- Čo je co-opetition ? Môžu firmy spolupracovať a zároveň byť konkurentmi?
- Je rozdiel medzi slovenskými a českými firmami? Začína sa podnikateľské prostredie výrazne líšiť?
- Čo odporúča firmám ? Nad akými zásadnými témami by sa mali zamýšľať?
Kniha je určená každému, kto chce firmu alebo tím posunúť vpred v strategických témach, ktoré hýbu súčasnou dobou. Inšpirujte sa príkladom výnimočných a špičkových firiem – „zajtrajšok patrí tým, ktorí ho počujú prichádzať.” (David Bowie)
Sme Poradca podnikateľa – povzbudzujeme vás na ceste k úspechu.