Daňová a Mzdová pohotovosť je obľúbená služba poradenstva pre predplatiteľov Poradcu podnikateľa. Ponúka možnosť poradiť sa v oblasti daní, účtovníctva a miezd s tímom našich expertov. V množstve vypracovaných odpovedí, ktoré každým dňom pribúdajú, si vhodné riešenie pre svoju situáciu nájde skoro každý. V pravidelnom seriáli nášho podcastu sa zameriame na jednu tému a k nej vyberáme päť otázok a odpovedí.
Tentoraz sa pozrieme na bežnú súčasť podnikateľovej administratívy – na vystavovanie, spracovanie a archivovanie faktúr.
Poradkyňa Nadežda Cígerová vytipovala týchto 5 okruhov, ktoré v praxi často trápia klientov nášho poradenstva:
- Za akých podmienok je možné zasielať účtovné doklady elektronicky?
- Aké náležitosti má mať faktúra odoslaná mailom? Treba digitálnu pečiatku?
- Je možné vystaviť súhrnnú faktúru, ak záloha a dodanie prebehli v jednom mesiaci?
- Možno daňovo a účtovne uznať potvrdenie o nákupe na meno zamestnanca?
- Akými predpísanými dobami sa riadiť pri archivácii faktúr?
Ako vidno aj z týchto otázok, dobu papierovú nenávratne strieda doba digitálna. Držte krok so zmenami a aktuálne informácie čerpajte rýchlo, jednoducho a s garanciou správnosti z nášho online systému Daňové centrum.
Poradca podnikateľa – vaša skratka k odborným radám a riešeniam