1. júla 2024 nadobúda účinnosť nový zákon o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z. z. Prináša vyššiu ochranu spotrebiteľa v online prostredí, väčšiu transparentnosť pri zľavách a výpredajoch, predlžuje lehotu na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu. Modernizuje spotrebiteľskú problematiku a zosúlaďuje ju s európskym právom.
Aké oblasti zákon konkrétne upravuje a koho sa týkajú? Čo by mali obchodníci urobiť čo najskôr? Aj o tom sa porozprávame s našou hostkou, právnička, lektorka, mentorka, vysokoškolská pedagogička a autorka odborných článkov – JUDr. Mária Kevická, PhD.
V rozhovore sa dozviete:
- Aký je dôvod prijatia nového zákona a čo prináša?
- Ktoré predpisy zákon s účinnosťou od 1. júla 2024 ruší?
- Aké oblasti zákon upravuje a z akých častí sa skladá?
- Aké nové pojmy prináša a prečo ich treba poznať?
- Ako ovplyvňuje „Black Friday“ a ochraňuje nás spotrebiteľov pred falošnými zľavami?
- Znižuje nový zákon byrokratickú záťaž pre obchodníkov?
- Ktorým dôležitým krokom sa zvyšuje ochrana zraniteľných skupín spotrebiteľov?
- Čo právnička odporúča obchodníkom, aby stihli do 30. 6. 2024?
Prehľadné zhrnutie zmien v oblasti ochrany spotrebiteľa nájdete aj v odbornom článku na EPI.sk
Poradca podnikateľa – denne pre vás monitorujeme a objasňujeme legislatívu.