1. júla 2024 nadobúda účinnosť nový zákon o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z. z. Prináša vyššiu ochranu spotrebiteľa v online prostredí, väčšiu transparentnosť pri zľavách a výpredajoch, predlžuje lehotu na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu. Modernizuje spotrebiteľskú problematiku a zosúlaďuje ju s európskym právom.

Aké oblasti zákon konkrétne upravuje a koho sa týkajú? Čo by mali obchodníci urobiť čo najskôr? Aj o tom sa porozprávame s našou hostkou, právnička, lektorka, mentorka, vysokoškolská pedagogička a autorka odborných článkov – JUDr. Mária Kevická, PhD.

V rozhovore sa dozviete:

  • Aký je dôvod prijatia nového zákona a čo prináša?
  • Ktoré predpisy zákon s účinnosťou od 1. júla 2024 ruší?
  • Aké oblasti zákon upravuje a z akých častí sa skladá?
  • Aké nové pojmy prináša a prečo ich treba poznať?
  • Ako ovplyvňuje „Black Friday“ a ochraňuje nás spotrebiteľov pred falošnými zľavami?
  • Znižuje nový zákon byrokratickú záťaž pre obchodníkov?
  • Ktorým dôležitým krokom sa zvyšuje ochrana zraniteľných skupín spotrebiteľov?
  • Čo právnička odporúča obchodníkom, aby stihli do 30. 6. 2024?

Prehľadné zhrnutie zmien v oblasti ochrany spotrebiteľa nájdete aj v odbornom článku na EPI.sk

Poradca podnikateľa – denne pre vás monitorujeme a objasňujeme legislatívu.

www.pp.sk