Vymáhanie neuhradených faktúr od obchodného partnera je pre podnikateľov a firmy nepríjemné. Väčšinou to stojí veľa času a peňazí.
Okrem bežnej žaloby na súd je tu však aj jednoduchšia možnosť – upomínacie konanie.
Napriek tomu, že zákon o upomínacom konaní sa dostal do praxe už v roku 2017, využíva sa málo.
Ako prebieha upomínacie konanie a v akých prípadoch ho odporúča, nám prezradil dnešný hosť, JUDr. Martin Samec, advokát.
Akých chýb sa dopúšťajú firmy už pri dojednávaní diela, resp. služby?
Ktoré sú podstatné dokumenty pri uzatváraní zmluvného vzťahu?
Ako postupovať, ak obchodný partner neuhradil včas a riadne svoj záväzok?
Akým spôsobom a kedy sa (preukázateľne) pripomínať?
Na aké 2 typy dlžníkov si treba dávať pozor?
Aké možnosti má veriteľ pri bežnej žalobe a pri upomínacom konaní?
Je rozdiel, ak žalujeme spotrebiteľa alebo podnikateľa/právnickú osobu?
V akých krokov prebieha upomínacie konanie?
Čo v prípade exekúcie?
Aké sú výhody upomínacieho konania v porovnaní s bežnou žalobou na súde?
Aké výhody prináša upomínacie konanie pre právnikov? O akú úsporu času ide?
Aj vy potrebujete na súde suverénne argumentovať? Je tu EPI - spoľahlivý právny systém.
Poradca podnikateľa – už viac ako 30 rokov osvetľujeme zákutia legislatívy.
www.pp.sk