Daňová a Mzdová pohotovosť je obľúbená služba poradenstva pre predplatiteľov Poradcu podnikateľa. Ponúka možnosť poradiť sa v oblasti daní, účtovníctva a miezd s tímom našich expertov. V množstve vypracovaných odpovedí, ktoré každým dňom pribúdajú, si vhodné riešenie pre svoju situáciu nájde skoro každý. V pravidelnom seriáli nášho podcastu sa zameriame na jednu tému a k nej ponúkame päť otázok a odpovedí.
Aktuálny výber pripravila Ing. Nadežda Cígerová, odborná poradkyňa Daňového centra.
Zozbierala situácie, s ktorými sa stretávate, keď na zasielanie tovaru využívate formu dobierky. Ak platbu za obchodnú dodávku získavate prostredníctvom kuriéra alebo pošty, má to vplyv na vaše daňové aj účtovné povinnosti. Vypočujte si päť správnych riešení a overte si, či vo svojej praxi postupujete v súlade s aktuálnymi zákonmi.
Dozviete sa, ako vystaviť faktúru v týchto prípadoch:
- Dodanie tovaru na dobierku z pohľadu zákona o ERP
- Dodanie tovaru na dobierku – zaokrúhľovanie na faktúre podľa zákona o cenách
- Dodanie tovaru na dobierku, keď z pohľadu DPH nejde o predaj tovaru na diaľku
- Dátum vzniku daňovej povinnosti pri tovare na dobierku
- Fyzické prevzatie tovaru bez ohľadu na moment prevodu vlastníckeho práva k tovaru
Poradca podnikateľa – vnášame istotu do vašich rozhodnutí.