Účtovná závierka je ako kontrolný výpis z chodu celej firmy – ukazuje, koľko zarobila, čo vlastní, aké ma dlhy a či sa jej darí alebo nie. Predpokladom na jej správne spracovanie je dodržať účtovné princípy a postupnosť krokov.
Poradkyňa Daňového centra Nadežda Cígerová nám v aktuálnom podcaste porozprávala o zostavovaní účtovnej závierky v podvojnom účtovníctve.
Čo je podstatou koncoročných prác pri zostavovaní účtovnej závierky?Aké sú nevyhnutné podklady?Sú v zákone o účtovníctve stanovené aj nejaké hraničné termíny súvisiace s inventarizáciou?Ako by sme mali postupovať pri dokladovej inventúre?Ako sa posudzuje prípad, ak sa nejaký dokument v spoločnosti zabudne zaúčtovať? Je rozdiel, ak chýba doklad účtovaný do nákladov a doklad účtovaný do výnosov?Z akého paragrafu vyplýva výnimka pre oneskorene zaúčtované nákladové položky vo vzťahu k podávaniu daňového priznania pre daň z príjmov?Aké najčastejšie problémy môžu nastať pri účtovaní o dlhodobom majetku?Ktoré sú problematické oblasti pri zásobách? Na čo by sa mali účtovné jednotky zamerať?Ako sa v praxi riešia dividendy, ktoré sú podmienené schválením závierky?Pozor na nesprávne účtovanie vkladu do kapitálových spoločností. Prípadne na situácie, keď rezervný fond nie je dopĺňaný do výšky podľa ustanovení Obchodného zákonníka. Zostavenie účtovnej závierky má viacero problematických aspektov.
S pomocou Daňového centra vás však žiadna závierková práca nezaskočí. Čerpajte informácie z našich článkov, príkladov, videoškolení. Oprite sa o vzory vyplnených tlačív. Využite pomocnú ruku našich poradcov.
Poradca podnikateľa – 35 rokov s vami.