Príspevky Roberta Fica, najmä na Facebooku, mávajú mimoriadne vysoký počet lajkov, zdieľaní a komentárov. Objavili sa porovnania marketérov, že Fico má na Facebooku viac lajkov ako Beyoncé.

S tým sú spojené polemiky o tom, či je to len prirodzený záujem fanúšikov premiéra alebo sú do toho zapojené aj falošné profily.

Doposiaľ zrejme najväčšiu analýzu komentárov pod statusmi politikov urobili v Investigatívnom centre Jána Kuciaka.

V rozhovore s Karolínou Kiripolskou z ICJK sme sa rozprávali aj o tom:

Koľko neautentických profilov našli pod statusmi politikov Ako ich identifikovali a s akou presnosťou to vedeli robiť Čomu pripisujú nárast počtu neautentických komentárov pod statusmi Roberta Fica po stretnutí s Putinom Aké typy komentárov písali neautentické profily Akú rolu hrá platená reklama Čo všetko vplýva na virálnosť a interakcie na statusoch politikov