Spochybňovanie volebných prieskumov často prebieha v časoch, kedy je predvolebná kampaň v plnom prúde. Prichádza najmä od politických strán, ktoré usilujú o napádanie relevancie ich výsledkov. Potrebné je posilnenie informačných kampaní pre verejnosť a zastavenie účelových diskreditačných kampaní zo strany politikov.
Aké politické strany primárne usilujú o spochybňovanie relevancie predvolebných prieskumov? Kto býva väčšinou zadávateľom prieskumov a s akým účelom sú realizované? Aké princípy musia byť pri vykonávaní prieskumov dodržiavané? Aká vzorka respondentov by mala byť zaistená a aké spôsoby zberu dát sú najčastejšie využívané? Prečo je dôležité zachytávať dlhodobé trendy a ako je potrebné interpretovať výsledky prieskumov? Ktoré faktory môžu spôsobovať odlišnosti vo výsledkoch naprieč rôznymi agentúrami? Ako môže verejnosť odhaľovať pochybné, resp. nespoľahlivé prieskumné agentúry? Aké taktiky môžu voliči uplatňovať pri rozhodovaní na základe výsledkov prieskumov? Prečo niektoré politické strany spochybňujú prieskumy a na čom stoja ich obvinenia?
Aj o tom v novej epizóde podcastu Disinfo Report organizácie Infosecurity.sk hovorí Tonka Zsigmondová s riaditeľom prieskumnej agentúry IPSOS Jakubom Hankovským.