Odborník na autopriemysel otvorene a kriticky o tom, kam smeruje slovenský, európsky a globálny autopriemysel.

Automobilový priemysel nielen v Európe zažíva dramatické obdobie, keď sa menia pomery. Rok 2035 sa naďalej javí ako ultimatívny termín ukončenia predaja nových spaľovacích áut v EÚ, hoci rastie aj politická opozícia proti tomuto zámeru. Automobilky medzitým investujú do vývoja elektromobilov miliardy eur. Rapídny rast výrobných nákladov hrozí vytvorením priepasti medzi tými, čo si môžu a tými, čo si nemôžu dovoliť kúpiť nové auto. Na Slovensku už nové auto nekúpite za menej ako 12700 eur a priamou úmerou rastú aj ceny jazdených áut. A do tohto mixu problémov prichádzajú čínski výrobcovia, ktorých agresívna expanzia aj cenová politika potenciálne ohrozujú aj slovenskú ekonomiku závislú na výrobe áut.

Kam toto celé smeruje, bude auto už len luxusom, alebo budeme všetci jazdiť na čínskych autách? Aj o tom sme sa rozprávali s Vladimírom Orthom, odborníkom na autopriemysel a generálnym riaditeľom United Automotive Group.