Jakub Šiška je spoluzakladateľ slovenského biotechnologického startupu DNA ERA, ktorého hlavným poslaním je priblížiť ľuďom ich gény. 

V 165. epizóde povedal o tom, či ho odjakživa fascinovalo ľudské DNA, ako získavajú vzorky, koľko trvá samotný proces, ale aj to, aký presný je ich test a ako vznikla cenotvorba. 

Detailnejšie povedal: 

  • či ho vždy fascinovala ľudská DNA (1:47),
  • prečo robia analýzu zo slín a nie z krvi (3:28),
  • prečo americký startup Theranos analyzoval vzorky z krvi a nie zo slín (4:28),
  • ako vyzerá celý proces (4:57),
  • ako sa klient dozvie výsledky (7:24),
  • prečo vzorky posielajú do Nemecka (8:18),
  • či sa dostávajú do styku so vzorkami (9:22),
  • či sa považujú viac za biotechnologický, alebo za technologický startup (9:51),
  • prečo trvá proces päť týždňov (10:27),
  • či plánujú skrátiť dobu procesu a či je možné sa dozvedieť výsledky do dvoch dní (11:20),
  • či je na trhu veľa ľudí, ktorí si hľadajú prácu v tomto priemysle (12:50),
  • aký presný je ich test (13:53),
  • ako to prebiehalo, keď boli súčasťou akcelerátu (16:18),
  • ako spočiatku financovali DNA ERA (18:51),
  • kto bol ich prvý externý investor (19:25),
  • do čoho investovali prvé peniaze (20:38),
  • aký obrat budú mať za tento rok (21:11),
  • či plánujú hľada rastový kapitál (21:23),
  • či sú v štádiu, že určujú valuáciu firmy a podľa čoho ju môžu určovať (25:13),
  • aká je ich východisková pozícia pri vyjednávaní (26:40),
  • vďaka čomu sa im podarilo cieľ takmer zdvojnásobiť (27:03),
  • kedy uvideli potenciál B2B sektora (28:28),
  • kto bude v Estónsku hradiť testovanie populácie a aké sú ich očakávania (31:10),
  • či ponúkanie DNA testov nie je kontraproduktívne (32:18),
  • či sa dá odobrať vzorka DNA aj novorodencovi (35:15),
  • či si myslí, že tento test bude v budúcnosti súčasťou lekárskeho vyšetrenia (35:54),
  • či sa tvorba svalových vlákien nedá dohnať tréningom (37:30),
  • či majú vlastné štatistiky (37:57),
  • ako vyzerá ich tím pracovníkov (38:45),
  • akému marketingu sa venujú (39:23),
  • čo je ich cieľom (40:54),
  • či majú na Slovensku a v Európe konkurenciu (41:21),
  • ako vznikala cenotvorba (42:29),
  • či vidia cenu ako udržateľnú (43:41),
  • aká je ich vízia do budúcna (44:08),
  • či premýšľajú nad spoluprácou so štátom (44:40). 

Sponzorom 165. epizódy je Affial, spoľahlivá affiliate sieť.
Affiliate marketing využíva v zahraničí 80 % veľkých značiek. Ide o druh výkonnostného marketingu, v ktorom platíte vopred dohodnutú províziu z každého predaja. Affial pomáha slovenským a českým e-shopom. Klikajte na affial.com a presvedčte sa o tom, že affiliate marketing je aj pre vás.

Všetky epizódy Podnicastu nájdete na podnicast.com alebo na Spotify, Apple Podcasts a Google Podcasts.

Týždenný (ne)biznisový newsletter SEDMIČKA, v ktorom sa dozviete zaujímavé tipy a triky, môžete začať odoberať na podnicast.com/sedmicka.

Ak nám chcete dať spätnú väzbu, máte nápad na zlepšenie alebo by ste v Podnicaste chceli počuť niečo konkrétne, napíšte nám na [email protected]

Ďakujeme, že ste s nami a počúvate Podnicast s Petrom Chodelkom.

Support the show