Jakub Šiška je spoluzakladateľ slovenského biotechnologického startupu DNA ERA, ktorého hlavným poslaním je priblížiť ľuďom ich gény.
V 165. epizóde povedal o tom, či ho odjakživa fascinovalo ľudské DNA, ako získavajú vzorky, koľko trvá samotný proces, ale aj to, aký presný je ich test a ako vznikla cenotvorba.
Detailnejšie povedal:
- či ho vždy fascinovala ľudská DNA (1:47),
- prečo robia analýzu zo slín a nie z krvi (3:28),
- prečo americký startup Theranos analyzoval vzorky z krvi a nie zo slín (4:28),
- ako vyzerá celý proces (4:57),
- ako sa klient dozvie výsledky (7:24),
- prečo vzorky posielajú do Nemecka (8:18),
- či sa dostávajú do styku so vzorkami (9:22),
- či sa považujú viac za biotechnologický, alebo za technologický startup (9:51),
- prečo trvá proces päť týždňov (10:27),
- či plánujú skrátiť dobu procesu a či je možné sa dozvedieť výsledky do dvoch dní (11:20),
- či je na trhu veľa ľudí, ktorí si hľadajú prácu v tomto priemysle (12:50),
- aký presný je ich test (13:53),
- ako to prebiehalo, keď boli súčasťou akcelerátu (16:18),
- ako spočiatku financovali DNA ERA (18:51),
- kto bol ich prvý externý investor (19:25),
- do čoho investovali prvé peniaze (20:38),
- aký obrat budú mať za tento rok (21:11),
- či plánujú hľada rastový kapitál (21:23),
- či sú v štádiu, že určujú valuáciu firmy a podľa čoho ju môžu určovať (25:13),
- aká je ich východisková pozícia pri vyjednávaní (26:40),
- vďaka čomu sa im podarilo cieľ takmer zdvojnásobiť (27:03),
- kedy uvideli potenciál B2B sektora (28:28),
- kto bude v Estónsku hradiť testovanie populácie a aké sú ich očakávania (31:10),
- či ponúkanie DNA testov nie je kontraproduktívne (32:18),
- či sa dá odobrať vzorka DNA aj novorodencovi (35:15),
- či si myslí, že tento test bude v budúcnosti súčasťou lekárskeho vyšetrenia (35:54),
- či sa tvorba svalových vlákien nedá dohnať tréningom (37:30),
- či majú vlastné štatistiky (37:57),
- ako vyzerá ich tím pracovníkov (38:45),
- akému marketingu sa venujú (39:23),
- čo je ich cieľom (40:54),
- či majú na Slovensku a v Európe konkurenciu (41:21),
- ako vznikala cenotvorba (42:29),
- či vidia cenu ako udržateľnú (43:41),
- aká je ich vízia do budúcna (44:08),
- či premýšľajú nad spoluprácou so štátom (44:40).
Sponzorom 165. epizódy je Affial, spoľahlivá affiliate sieť.
Affiliate marketing využíva v zahraničí 80 % veľkých značiek. Ide o druh výkonnostného marketingu, v ktorom platíte vopred dohodnutú províziu z každého predaja. Affial pomáha slovenským a českým e-shopom. Klikajte na affial.com a presvedčte sa o tom, že affiliate marketing je aj pre vás.
Všetky epizódy Podnicastu nájdete na podnicast.com alebo na Spotify, Apple Podcasts a Google Podcasts.
Týždenný (ne)biznisový newsletter SEDMIČKA, v ktorom sa dozviete zaujímavé tipy a triky, môžete začať odoberať na podnicast.com/sedmicka.
Ak nám chcete dať spätnú väzbu, máte nápad na zlepšenie alebo by ste v Podnicaste chceli počuť niečo konkrétne, napíšte nám na [email protected].
Ďakujeme, že ste s nami a počúvate Podnicast s Petrom Chodelkom.