“Nikde ma nechceli prijať, lebo som nemala dostatočnú prax, tak som si povedala, asi som fakt pripravená na to podnikanie. Nie je iná možnosť," hovorí Vierka Ondríková, majiteľka firmy FACEDERMA.

Tá si pôvodne najskôr založila len kozmetický salón v skromných podmienkach, keďže vedľa jej salónu bolo kaderníctvo, z ktorého bolo neustále počuť hukot fénov. Rozhodla sa preto ponúkať svojim zákazníčkam slúchadlá.

“Potrebovala som sa nevzdať a niečo s tým urobiť. Manžel je IT-čkár, vybavil nás slúchadlami a potom tam u mňa zákazníčky pokojne spali,” opisuje svoje začiatky v klinike Facederma Ondríková, ktorá svoj kozmetický salón zdokonaľovala a časom založila aj rovnomennú značku pleťovej kozmetiky, kde si začala miešať vlastné kozmetické produkty.

“Spojili sme hlavne mozgy dobrých chemikov, ktorí pracovali pre veľké značky, priviedli sme ich naspäť zo zahraničia na Slovensko a naozaj sú úžasní,” spomína Ondríková, ktorá úzko spolupracuje s obchodnou agentúrou Dealfactory, ktorú vedia Katarína Šimková.

“Pre mňa je to o budovaní vzťahov. A tie vzťahy sú dôležité naprieč všetkým, čo robíme. Čiže obchod je vlastne všade. Či už predávame svojej dcére to, že si dnes oblečie tieto šaty a nie tie druhé, alebo predávam svojmu manželovi, že dnes chcem ísť na jogu a nie niekam inam. Čiže predaj je úplne všade,” hovorí Katarína Šimková z Deal factory.

Tvrdí, že si často ľudia myslia, že obchodníci sú a musia byť manipulátori, ona s tým však nesúhlasí.

“Veľa ľudí má obchodovanie spojené s tým, že byť nátlakový, agresívny a podobne. My v Dealfactory veríme, že obchod je o budovaní vzťahov. O tom, že pochopím, akú hodnotu prenášam z bodu A do bodu B a vtedy tam nie je prítomná žiadna manipulácia.”

Ak si chcete vypočuť podnikateľský príbeh týchto dvoch žien, nájdete ho v podcaste Prečo práve oni?, kde predstavujeme príbehy úspešných slovenských podnikateľov zo súťaže ⁠EY Podnikateľ roka⁠. Podcast vychádza každú stredu a moderuje ho Adela Vinczeová.