Predpokladom dlhodobého rastu obratu a ziskovosti e-shopu je detailne premyslená a konzistentne realizovaná stratégia. Napriek tomu veľa e-shopov v podstate stratégiu nemá, resp. fungujú veľmi intuitívne a robia skôr krátkodobé rozhodnutia, ktoré z dlhodobého hľadiska nemusia byť vždy správne.  

V tomto rozhovore sme sa pozreli na dlhodobý vývoj v rámci e-commerce trhu a na to, či a ako sa zmenilo zákaznícke správanie, aké výhody/nevýhody majú jednotlivé predajné a marketingové kanály, kedy a ako realizovať expanziu, spustiť vlastnú značku produktov či naštartovať B2B predaj (veľkoobchod).  

Na otázky nášho Michala Krála v rozhovore odpovedajú top odborníci, ktorých celkový obrat v e-commerce dosahuje spoločne viac ako 313 mil. EUR ročne. Inšpirujte sa skúsenosťami od:  
Jakub Žilinčan, VP Marketing Berling Brands Group (1000+ zamestnancov, viac ako 3 700 vlastných produktov v ponuke od 40 značiek, obrat cez 300 mil. EUR)
Milan Kovalančík, CEO Mobilonline (150+ zamestnancov, 56 predajní, obrat 11 mil. EUR+)
Tomáš Vrtík, CEO Expandeco (60+ zamestnancov, 6 pobočiek, 2 mil. EUR obrat, 200+ e-shopov medzi klientmi)  

Veríme, že toto video bude „must-have“ pre každého majiteľa, manažéra a marketéra e-shopu a že vám pomôže zamyslieť sa nad tým, ako vybudovať a rozvíjať úspešný, rastový a ziskový e-shop.

V rozhovore sa dozviete:
2:02 Ako sa zmenilo správanie spotrebiteľov od kedy pôsobia na trhu BBG, Mobilonline a Expandeco?
4:28 Je podnikanie ľahšie alebo ťažšie ako pred dvadsiatimi rokmi?
6:42 Dá sa ešte dnes presadiť bez recenzií, kvality alebo porovnávačov?
9:32 Ktoré predajné kanály použiť v jednotlivých fázach predaja?
20:10 Aký má Mobilonline podiel offline versus online predajov?
25:34 Ako dôležité je pre Mobilonline mať otvorené kamenné predajne?
28:30 Ktoré predajné kanály používajú klienti Expandeco pri expanzii na nový trh?
33:11 Ako sa menil marketingový mix u BBG a čo odporúčajú menším e-shopom?
37:21 Ak by Jakub Žilinčan rozbiehal e-shop a mal budget 5000 eur, ako by ho využil?
41:28 Ako pristupuje Mobilonline k marketingu, budgetom a ktoré kanalý su pre nich kľúčové?
51:27 Kedy marketing funguje dobre a kedy nie podľa skúseností Expandeco?
56:28 Ako sa BBG pozerá na budovanie značky a aké majú výsledky?
59:55 Aké má e-shop možnosti sa odlíšiť od iných značiek?
1:02:02 Aký ma dopad brand Mobilonline na konverzný pomer a celkovú úspešnosť?
1:06:45 Aká je korelácia medzi brandom a úspešnosťou firmy Expandeco?
1:09:40 Ako pristupujú k developementu e-shopu v BBG a Mobilonline? Používajú open-source, krabicové riešenie alebo e-shop na mieru?
1:18:42 Aký ma Expandeco pohľad na development a aké sú skúsenosti ich klientov?
1:23:36 Ako sa darí BBG expandovať na nové trhy?
1:28:33 Ako prebiehalo rozhodnutie expandovať na ďalšie trhy v Mobilonline?
1:34:37 Ako postupuje Expandeco pri rozhodovaní kam klientovi odporučia expandovať a v akom poradí?
1:41:31 Malo BBG vlastné značky hneď od začiatku a prečo sa rozhodli predávať vlastné produkty?
1:44:22 Čo v prípade, že mám vlastný produkt a nepredáva sa tak, ako by som chcel, čo by som mal spraviť?
1:47:53 Aké očakávajú nové trendy v e-commerce BBG, Mobilonline a Expandeco?

Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.      
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.          
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.