Muziker začínal ako maličká „garážová“ firma a dnes je to extrémne rýchlo rastúci e-commerce projekt s desiatkami zamestnancov a obratom v desiatkach miliónoch EUR. Ako sa im to podarilo a čo sa pri tom naučili, porozprával Bronislav Karlík, akcionár a obchodný riaditeľ Muziker a.s. V rozhovore sa dozviete:
– ako začal celý príbehu Muziker-u a ako narástli z „garáže“ až do dnešných rozmerov
– aké chyby urobili pri expanzii a čo by dnes urobili inak
– ako sa vyvíjal podiel predaja on-line vs. off-line historicky
– čo najviac ťahá raketový rast výnosov (50 % ročne)
– aká je stratégia na jednotlivých trhoch pri expanzii
– ktoré zahraničné trhy sú z pohľadu úspechu najkomplikovanejšie a prečo
– na akej úrovni má e-shop mieru konverzie
– ktoré marketingové kanály im najlepšie fungujú z pohľadu návratnosti
– ako riešia marketing (in-house vs. spolupráca s agentúrami)
– ako majú nastavenú logistiku a sklady
– prečo začali otvárať nové segmenty v posledných rokoch a nezostali len pri hudobných nástrojoch
– ako sa darí novým segmentom (golf, yachting, bicykle…)
– aké majú plány na najbližšie roky
– či už dostali ponuku na odkúpenie a ako sa stavajú k otázke investorov