Dlhodobo dosahovať ziskovosť v e-shope nie je dnes vôbec jednoduchá úloha. Jedným z kľúčov je retencia a teda miera opakovaných nákupov, vďaka ktorým nemusíte zakaždým vašich zákazníkov „nakupovať“ cez PPC systémy, sociálne siete, porovnávače apod. Vďaka tomu zostáva celá marža "doma" a to má absolútne zásadný vplyv na ziskovosť vášho e-commerce biznisu. Takisto priemerná hodnota objednávky je pri opakovaných nákupoch väčšinou vyššia.O tom, ako zvyšovať retenciu a lojalitu zákazníkov a tiež o tom, ako nastaviť reporting v e-shope a pracovať s dátami, nášmu Michalovi porozprával Ján Aštary, CEO performance hub-u Dexfinity.

V rozhovore sa dozviete: 00:26 Retencia zákazníkov a ich lojalita je za mňa jeden z kľúčových predpokladov dlhodobej ziskovosti e-shopu. Ako to vnímaš ty a prečo sú podľa teba dôležité? 01:58 Čo presne je retencia a ako je možné ju merať v e-shope? 03:38 Ako ovplyvniť retenciu a lojalitu, ktoré taktiky/techniky sa najviac osvedčili pri práci s klientmi? 12:51 Ako zvýšiť retenciu aj pri produkte, ktorý sa štandardne kupuje raz za 2-3 roky alebo jediná cesta v takom prípade je rozšírenie sortimentu? 18:47 Ako na lojalitu zákazníkov? Akými spôsobmi ju dokážeme zvýšiť? Fungujú ešte dnes vernostné programy? 28:12 Ako by dnes mal vyzerať dobre nastavený reporting v e-shopy. Ktoré kľúčové metriky sledovať, v akom nástroji a ako na základe nich robiť rozhodnutia? 32:45 Je reálne, aby sme videli účtovný zisk e-shopu v reálnom čase? Ako na to? 35:24 Keď už máme dobre nastavený reporting, ako na základe dát efektívne riadiť marketing? 37:40 Ide o ručný proces alebo je vhodné už dnes celé riadenie automatizovať? 39:48 Ako sa dopracovať k tzv. "single source ot truth", resp. ako pristupovať k atribúcii a to špeciálne ak si malý/stredný shop a nemáš k dispozícii armádu analytikov? 42:07 Ako uriadiť marketing, ak si napr. na 15 trhoch a inzeruješ v 50+ reklamných systémoch? 44:34 Na záver, čo by Ján odporučil e-shopom, ako celkovo "skrotiť dáta" a začať všetko aktívnejšie riadiť v reálnom čase?
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.

Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.youtube.com/pricemaniaacademy⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.pricemaniaacademy.sk/blog⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.          

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.ecommerce-katalog.sk⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.