E-shop Electronic-star a skupina Berlin Brands Group, ktorej je e-shop súčasťou síce nie sú na Slovensku takí známi ako Alza, Hej, či Mall, avšak z pohľadu obratu aj profitability už patrí medzi top hráčov. Skupina BBG generuje ročne obrat 200 mil. EUR, z toho CEE divízia sa podieľa obratom 33 mil. EUR za 2019. Mesačne skupina sprocesuje 200 000+ objednávok a zamestnáva 500+ ľudí (z toho na SK 120+).  

Jakub Žilinčan ako CMO skupiny prezradil Michalovi naozaj zaujímavé interné informácie a čísla, ktoré vám pomôžu navnímať špecifiká medzi CEE a západným e-commerce trhom, odhalia stratégiu pri expanzii a celkovo dajú veľkú inšpiráciu k tomu, ako vybudovať silný a hlavne profitabilný e-commerce biznis. Veľmi zaujímavé sú tiež odporúčania, ako zo support tímu urobiť popredný predajný/marketingový kanál e-shopu.  

Vo videorozhovore sa dozviete:
0:49 - Vďaka čomu sú obchody spoločnosti Berlin Brands Group také profitabilné?
1:17 - Ako je orientačne rozložený obrat jednotlivých e-shopov tejto spoločnosti?  
2:21 - Aký podiel na obrate spoločnosti tvorí B2C a B2B?
3:01 - Aká je štruktúra návštevnosti týchto e-shopov?  
4:20 - Bude Amazon v horizonte 3-5 rokov aj v našom regióne dominantný?  
5:41 - Aké zloženie návštevnosti majú e-shopy spoločnosti BBG z hľadiska marketingových kanálov? 7:31 - Ako realizujú tzv. reaktívny sales cez support?  
9:21 - Realizujú marketing inhouse alebo outsourcujú? V čom vidia výhody a nevýhody?
10:29 - Sú pre nich profitabilné aj sociálne siete?  
11:38 - Manažujú tí istí zamestnanci rôzne krajiny alebo má každý na starosti svoju krajinu?
12:46 - Ako riešia vývoj?  
14:07 - Darí sa im využívať Exponeu tak, aby bola pre nich rentabilná?  
15:40 - V ktorých krajinách sa im najviac darí a prečo?  
17:56 - Ako funguje spolupráca s nemeckým managementom spoločnosti?  
19:19 - Čo je dôležité pri výbere novej krajine?
20:09 - Aký je postup pri spustení novej krajiny, čo sa týka marketingu?  
21:09 - Ako dlho im trvá kým sa plne etablujú na trhu?  
21:54 - Ako fungujú, čo sa týka logistiky?  
25:12 - Aké boli 3 najväčšie chyby počas ich pôsobenia?
26:35 - Ako sa prejavila Korona na predajoch? 27:35 - Majú aj možnosť osobného odberu?  
28:10 - Akú majú, ako skupina BBG, dlhodobú víziu?
30:10 - Aký je význam marketplace-ov z pohľadu Jakuba Žilinčana?  
32:27 - Aké nástroje sa im osvedčili? Ktoré by odporučili e-shopárom?  

Tip 1:  Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.  

Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy    

Tip 3:  Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.    

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.