Značka a celkové povedomie o e-shope zásadným spôsobom ovplyvňuje ziskovosť e-shopu. Čím viac máte priamych prístupov a prístupov cez kľúčové slová so značkou vášho e-shopu, tým viac máte objednávok s „plnou maržou“, keďže za takúto návštevu neplatíte (na rozdiel od PPC kampaní, agregátorov apod.). A práve PR je veľmi efektívny spôsob ako zvýšiť znalosť vašej značky, budovať jej dôveryhodnosť a vo finále aj zvyšovať mieru konverzie e-shopu.

Keďže PR sa v e-commerce venuje len minimum subjektov, o to väčší priestor je tam na odlíšenie sa od konkurencie a oslovenie nových užívateľov, ktorých neviete zasiahnuť cez výkonnostné kanály.

O tom, prečo a ako realizovať PR aktivity v rámci e-commerce, sa rozprával Michal Král so zakladateľkou PR agentúry Kharisma Kristínou Čambalovou, ktorá viac ako 10 rokov klientom pomáha zvyšovať vizibilitu v on-line aj off-line médiách, budovať značku a posilňovať dôveryhodnosť a reputáciu klientov.

V rozhovore sa dozviete:
0:31 – Čo je vlastne PR v roku 2020?
3:10 – Aký je dôvod, že len minimum e-commerce projektov, resp. e-shopov rieši PR?
5:57 – Ako vyhodnotiť efektivitu PR aktivít? Ako k tomu pristupovať?
9:26 – Ako funguje spolupráca so spoločnosťou Zásielkovňa? Aký je výsledok spolupráce?
12:07 – Ako prebieha proces získavania výstupov, resp. komunikácia s novinármi?
14:03 – Financujú sa platené výstupy z budgetu na PR agentúru alebo sú to náklady nad rámec tohto poplatku?
16:00 – Mal by e-shop spĺňať nejaké parametre, aby bolo jeho PR čo najúspešnejšie?
17:55 – Kedy má zmysel robiť si PR vo vlastnej réžii a kedy má zmysel využiť služby agentúry alebo freelancera?
20:07 – Má aj malý e-shop šancu dostať sa bez pomoci do silnejších médií?
22:48 – Je súčasťou PR aj content marketing?
23:34 – Ako prebiehajú procesy v rámci spolupráce s PR agentúrou?
26:36 – V akom cenovom rozpätí sa pohybuje cena za služby PR agentúry?
27:51 – Tvorí jednotlivé výstupy agentúra alebo klient?
29:00 – Ako ťažké je dosiahnuť stav tzv. opinion leadera vo svojom segmente?
30:30 – Kam dlhodobo smeruje PR, keď berieme do úvahy prelínanie s online marketingom?
32:29 – Ako majiteľ e-shopu, ako vyhodnotím výsledky niekoľkoročnej spolupráce s PR agentúrou?

Viac o službách PR agentúry Kharisma sa dozviete na http://kharisma.sk/.

Tip 1:  Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.  

Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy  

Tip 3:  Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.  

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.