Predajcu kníh Martinus ani jeho CEO Miša Meška istotne nemusíme predstavovať. Ide o jedného z najpopulárnejších on-line a vďaka 17 kníhkupectvám aj off-line predajcov kníh na Slovensku. Vlani dosiahli obrat cca 45 mil. EUR a zamestnávajú aktuálne do 300 full-time ľudí a v sezóne až do 1 000 vrátane brigádnikov. Umanažovať takýto tím nie je vôbec jednoduché a vyžaduje si to naozaj silný leadership zo strany majiteľa aj manažmentu. Michal v rozhovore prezradil, ako sa mu podarilo za 22 rokov vo firme vybudovať manažérsky tím a celú firmu, ktorá dokáže rovnako dobre fungovať bez ohľadu na to, či sa práve podiela na riadení firmy. Tento rozhovor je must-have pre každého majiteľa a manažéra nielen e-commerce firmy.
V rozhovore sa dozviete:
00:52 Na začiatok nám prezraď, aký ste mali rok 2022 a aký očakávaš 2023?
12:49 Aká je tvoja rola vo firme a ako sa to menilo počas 22 rokov vo firme (od roku 2000)?
20:13 Koľko ľudí priamo riadiš vo firme a akým spôsobom?
21:13 Aký level autonómie majú v Martinuse manažéri?
26:42 Akým spôsobom vyberáš ľudí do riadiacich funkcií a akým spôsobom ich vedia?
32:55 Ako dnes vyzerá organizačná štruktúra v Martinuse a ako sa to menilo v čase?
38:34 Ako vníma výhody/nevýhody hiringu kľúčových ľudí interne vs. externe?
41:58 Kedy a ako by mal majiteľ firmy identifikovať, že sa stáva brzdou a odovzdať kormidlo?
46:52 Akú literatúru/podcasty/workshopy by si odporučil pre majiteľov e-shopov, ktorí chcú byť dobrými lídrami?
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.