Rýchle doručenie tovaru zásadným spôsobom ovplyvňuje mieru konverzie e-shopu a vo finále spokojnosť koncového zákazníka. Kým pár rokov dozadu nemal zákazník problém počkať si na zásielku 4-5 dní, dnes už očakáva doručenie na druhý deň, alebo ešte lepšie dokonca v deň objednávky. E-shopy, ktoré to dokážu, získavajú zásadnú konkurenčnú výhodu, výrazne zvyšujú spokojnosť zákazníkov a vyvolávajú tak osobné odporúčania, ktoré sú veľmi cenné. O problematike lastmile (posledná fáza doručenia ku koncovému zákazníkov) a same day delivery (doručenie v ten istý deň od objednávky) sme sa rozprávali s Martinom Marekom, riaditeľom spoločnosti DoDo, ktorá na SK/CZ/PL trhu doručuje už 120 000 zásielok mesačne prostredníctvom 300+ vozidiel a 500+ kuriérov a „pešiakov“. Odporúčam vypočuť si aj globálne trendy v doručovaní, kde je len otázka času, kedy zo „západu“ dorazia aj ku nám.

Vo videorozhovore sa dozviete:

00:40 – čo vlastne je lastmile delivery a aká je jeho dôležitosť v rámci logistiky
1:45 – ako začal príbeh DoDo a kde sa zakladatelia inšpirovali pri službe virtuálneho asistenta
3:15 – aké služby pre e-commerce DoDo poskytuje a čo dnes koncoví zákazníci od e-shopov v rámci doručenia tovaru očakávajú a vyžadujú
5:40 – aký je trend v doručovaní z pohľadu DoDo – bude prevažovať doručenie tovaru „do ruky“ alebo naopak osobný odber na niektorom z odberných miest
7:00 – existuje už dnes nejaký spoľahlivý spôsob ako „za behu“ zmeniť čas a/alebo miesto doručenia zásielky kuriérom?
9:05 – v akom vzťahu je DoDo voči klasickým prepravným spoločnostiam – sú konkurenti alebo partneri
10:35 – akú sú globálne trendy v doručovaní a čo dnes ponúka zákazníkom napr. Amazon (doručenie do predsiene, doručenie do auta…)
12:30 – aký dopad má same-day delivery na miery konverzie e-shopu
13:50 – v ktorých segmentoch e-commerce je rýchlosť doručenie vyslovene kľúčová
14:50 – aký je stav SK/CZ/PL trhu z pohľadu lastmile delivery a aké je pokrytie služby na SK trhu
17:20 – ako si porovnať výhody/nevýhody vlastného riešenia logistiky voči oustourcingu
22:00 – je DoDo viac technologická alebo logistická firma a na akých technológiách DoDo beží
24:45 – ako funguje napojenie e-shopov na DoDo po technickej stránke a aké sú možnosti
29:00 – ako funguje cenotvorba DoDo voči podmienkam klasických prepravcov
32:30 – aká je vízia DoDo na ďalšie 2-3 roky a aké nové služby pripravuje pre B2C aj B2B

Viac info o službách DoDo pre e-shopy sa dozviete na www.idodo.sk.

Tip 1:
Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.

Tip 2:
Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykly aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu:
https://anchor.fm/pricemaniaacademy

Tip 3:
Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.

Tip 4:
Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.