Potrebuje hovorca novinársku prax alebo sú lepšie marketingové základy? S Tomášom Bezákom, ktorý je riaditeľ komunikácie a hovorca obchodného reťazca Lidl, sme si zapolemizovali o tom, aké sú najdôležitejšie zručnosti, ktoré má mať človek na tejto pozícii. Podľa neho je tento druh práce často náročnejší ako novinárčina, ktorej sa venoval predtým.
„Keď človek preferuje pokoj a systematickosť, toto povolanie nie je pre neho,“ myslí si. Ako by mal dobrý hovorca reagovať na novinárov a byť najlepším vo svojom odbore?
S Tomášom sme sa tiež porozprávali o tom, ako vzniká krízová komunikácia. Napríklad taká, keď sa tlupa ľudí bez rúšok rozhodne porušovať opatrenia v reťazci, ktorý zastupuje. Ak vás zaujíma, ako sa narába s verejnou mienkou, vypočutie si tohto podcastu je výborné rozhodnutie.