„Priznám sa, podieľal som sa na niekoľkých výstavách aj medzinárodných projektoch, kde sa požičiavali predmety vysokej hodnoty, a nikdy neboli sprevádzané policajnou eskortou.
Na Slovensku, minimálne na Bratislavskom hrade a v Slovenskej národnej galérii, sú nové a vyhovujúce depozitáre. Pokojne v rámci rezortu mohol byť ten prevoz zabezpečený a tá polícia nebola potrebná,“ hovorí Július Barczi, bývalý riaditeľ Múzea Betliar, kunsthistorik a riaditeľ SOGA, o prevoze Donatellovej busty.
„Keď mala Martina Šimkovičová tlačovú konferenciu v Slovenskej národnej galérii, že tam zateká, prvýkrát v živote som videl na tvári ministra kultúry škodoradostný úškrn. Hľadajú problémy namiesto toho, aby sa ich snažili riešiť. Keď si to tak dám dokopy, máme tu splnomocnenca vlády pre prešetrovanie pandémie, pána Kotlára, ktorý je predmetom kritiky a takmer posmechu z tých najvyšších odborných kruhov. Tak prečo by sa pán Machala a ľudia okolo nepokúsili spochybniť autorstvo tej busty a snažiť sa tak diskreditovať kolegyne z akadémie vied a zo Slovenského národného múzea,“ hovorí Barczi.
Ako sa pozerá na prevoz busty z Levoče? Ako vyzerá normálny prevoz vzácnych diel? Je normálne, že tam boli kukláči? A máme alebo nemáme depozitáre, kde by bola busta v bezpečí? Pozrite si rozhovor Zuzany Kovačič Hanzelovej s Júliusom Barczim.
_
Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na podcasty@sme.sk
–
Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty
–
Podporte vznik podcastu Rozhovory ZKH a kúpte si digitálne predplatné SME.sk na sme.sk/podcast
–
Odoberajte aj denný newsletter SME.sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/suhrnsme
–
Ďakujeme, že počúvate podcast Rozhovory ZKH
See omnystudio.com/listener for privacy information.