„Vidíte, že deti, ktoré nemajú o chémiu veľký záujem, si na cvičeniach filmujú, ako sa im vytvárajú kryštáliky, ako sa sfarbuje roztok, ako im na chromatografickej platničke stúpa škvrnka. Takže sa dajú zaujať.
Treba im dodať dostatok impulzov. Nemusia to byť impulzy typu internet a podobne, ale prax,“ hovorí Elena Kulichová, učiteľka chémie a víťazka ceny Dionýza Ilkoviča 2021, o hodinách chémie a o tom, že na školách chýba viac praxe.
„Je veľmi ťažké nájsť si ku každému svoj prístup, aby som nikomu neukrivdila. Deti sú rôznorodé, niekomu viac vyhovuje starší spôsob vyučovania. Máme aj rodičov, ktorým to vyhovuje. Povedia, že deti potrebujú preskúšať z definície.
Najťažšie je dosiahnuť, aby deti prestali memorovať, ale začali hľadať príčiny a podstaty javov. Aby sa začali vzdelávať pátravým a bádavým systémom, aby sa začali pýtať prečo,“ dodáva Kulichová.
Ako sa vyvíja učenie chémie? Mali by sme učiť na školách viac prírodovedných predmetov? A čím sú dnešné deti iné? Vypočujte si rozhovor Zuzany Kovačič Hanzelovej s Elenou Kulichovou, učiteľkou chémie, ktorá získala cenu Dionýza Ilkoviča 2021.
–
Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na [email protected]
–
Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty
–
Podporte vznik podcastu Rozhovory ZKH a kúpte si digitálne predplatné SME.sk na sme.sk/podcast
–
Odoberajte aj denný newsletter SME.sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/suhrnsme
–
Ďakujeme, že počúvate podcast Rozhovory ZKH.