Mojím dnešným hosťom je Ján Uriga. Jan je stratég pre inovácie a zákaznícku skúsenosť. Má doktorát z psychológie v oblasti sociálnej inteligencii rozhodovania lídrov a tieto poznatky využíva v praxi už viac ako 20 rokov od Silicon valley po Kazachstan.
O dnešnej téme pravdepodobne nenájdete zmienku v manažérskych učebniciach. Dnešná téma je riťolezectvo vo firmách a prečo sa to (ne)oplatí. Ak riadite tím, mali by vedieť ako osobu s nálepkou riťolez odhaliť a dozviete sa, prečo je dobré si ju v tíme ponechať.
ZDROJE:
Ján Uriga je na LinkedIn, https://www.linkedin.com/in/januriga/ Odporúčaná kniha od hosťa: Z dobrého skvelé (Good to Great), Jim Collins Pomôcka: www.crystalknows.com Silna káva (www.silnakava.sk) – web podcastu DEKRA Development (www.dekra-development.sk) - hlavný partner podcastu
POZNÁMKY:
[02.53] Čo ťa oprávňuje o tejto téme hovoriť?
40-50% vybraných najdôležitejší ľudí bola nesprávna voľba Vytvorili dojem že sú tí správny aby si ich ľudia všimli.[05:08] Ktoré typy ľudí sú najviac náchylní k riťolezectvu a čo majú charakteristické?
Kategórie: 1. Narcisti, 2. Machialesti, 3. Sociálny defekt, 4. Bez sebareflexie[09:16] Pozície vo firme alebo typy firiem ktoré ich priťahujú
Firmy ktoré majú lukratívny produkt alebo nadnárodné spoločnosti[11:21] Kto odhalí riťoleza vo firme?
[13:24] Ako sa im žije spolu, ostatní a riťolez?
[13:24] Ako sa im žije spolu, ostatní a riťolez?
[14:50] Máju šancu uspieť?
[15:59] Prečo sa vzdávajú vlastných názorov?
[16:59] Má aj dobré stránky?
Je taktik a stratég. Uplatnenie: kreatívne techniky – získavanie nového segmentu zákazníkov, skauting konkurencie, vyťahovanie obchodných tajomstiev.[19:22] Kto je to hippo?
Highest Paid Person's Opinion[22:16] Myšlienka na záver
čo najviac sa obklopovať sa ľuďmi ktorý na nás sršia pokorou a silnou voľou ako ľuďmi ktorí majú silný marketingový LinkedIn profil.[24:23] Silná káva na záver