Ivan Zaťko, spoluzakladateľ projektu madebythe: Projektu, ktorý začal jedným diárom Žurnál a vyrástol na komunitu viac ako 20.000 Žurnálistov. V crowdfundingu pomohol viac ako 100 kampaní dotiahnuť do úspešného konca. Medzi najznámejšie patrí napr. Benjamin Button, Crafting plastics, Sentien.
ZDROJE:
· www.ivanzatko.com; www.ivanzatko.sk; email: [email protected] – viac o Ivan Zaťko
· Odporúčaná kniha: Dobrý život (ve stínu konzumní spoločnosti), Tomáš Hajzler
· Silná káva (www.silnakava.sk) – web podcastu
· DEKRA Development (www.dekra-development.sk) – partner podcastu
· Prihláste sa k odberu Extra obsahu Silnej kávy => tu
POZNÁMKY:
[01:38] Čo je dôležité k úspechu čo si väčšina ľudí možno nemyslí?
· Zameriavať sa na veci ktoré nie sú tak atraktívne/obľúbené a spájať ich s tým čo pridáva hodnotu pre ostatných
[04:50] Čo je to Crowdfunfing?
· prostredníctvom crowdfundingu ľudia realizujú svoje sny bez toho aby dopredu museli skladať veľké množstvo peňazí
[07:21] Vzorový projekt projekt Skinners ($2 milióny)
[10:20] Postup, ako začať
· 1. prieskum trhu, 2. testovanie
· Predpredajová kampaň – prototyp alebo mockup knihy
[13:50] Rozdiel equity a odmenový crowdfunding
[15:30] SILNÁ KÁVA NA ZÁVER
[25:22] Záverečná myšlienka
· Nastaviť si správne očakávania v crowdfundingu a nehľadať skratky – poriadna príprava, pripravené obdobie na prácu na projekte a po kampani ubrať na tempe a myslieť aj na mentálne zdravie