V prvej časti rozhovoru s Martinom Guttmanom, ktorý je zakladateľ a CEO značky TULI sme sa venovali začiatku podnikania. Epizóda má číslo 34.
V dnešnej druhej časti sa pozrieme na podnikanie v súčasnosti. Pozrieme na fázu ktorú v TULI začali prednedávnom a môžeme ju nazvať škálovanie. Martin dnes zodpovie na tieto otázky: Prečo vznikla potreba škálovať podnikanie a aký bol postup? Škálovanie – proces realizovaný za pomoci vlastných mozgov alebo externej spoločnosti? Aký je súčasný pomer tržieb z kamenných predajní a ecommerce? Na čom teraz v tuli intenzívne pracujú?
ZDROJE:
· [email protected]; www.tuli.sk – viac o Martin Guttmanovi a TULI
· Silná káva (www.silnakava.sk) – web podcastu
· DEKRA Development (www.dekra-development.sk) – hlavný partner podcastu
· Prihláste sa k odberu Extra obsahu Silnej kávy => tu
POZNÁMKY:
[02:14] Prečo vznikla potreba škálovať podnikanie a aký bol postup?
· Analýza trhu a príležitostí; zistenie potreby rozširovania sa do iných segmentov, na iné trhy, trhy, zameranie na iné výrobky a vytvoriť štruktúrovanejšie riadenie firmy
· Okrem B2C zameranie na B2B
· škálovanie aj na papieri – musí to dávať zmysel aj v EXCEL
[08:00] Škálovanie za pomoci vlastných mozgov alebo externej spoločnosti?
· Spolupráca s externou marketingovou spoločnosťou
· externý pohľad na 15 ročnú firmu dával zmysel, pohľad „out of the box“ .
[09:00] Aký je súčasný pomer tržieb z kamenných predajní a ecommerce?
· Posun ecommerce z 1/3 podielu na tržbách v roku 2017 na súčasných viacej ako 2/3
[11:21] Na čom teraz v tuli intenzívne pracujú?
· Pracujú na štruktúre produktov v B2C a B2B. Pod známou značkou predávať iné výrobky
· V B2B vlastná séria
· Uvažovanie o vstupe investora