Ivan Zaťko, spoluzakladateľ projektu madebythe: Projektu, ktorý začal jedným diárom Žurnál a vyrástol na komunitu viac ako 20.000 Žurnálistov. V crowdfundingu pomohol viac ako 100 kampaní dotiahnuť do úspešného konca. Medzi najznámejšie patrí napríklad Benjamin Button, Crafting plastics, Sentien. Dnes si rozoberieme crowdfunding ako jednu funkčnú fundraisingovú metódu. Povieme si aj o dvoch aktuálnych projektoch: BROT“ vzor odmenového crowdfundingového projektu a platformu „Donio“ v ktorej je možné reálne rozbehnúť projekt.
ZDROJE:
- www.ivanzatko.com; www.ivanzatko.sk; email: [email protected] – viac o Ivan Zaťko; BROT – Kurátorské kníhkupectvo non-fiction kníh a magazínov; Donio – fundraisingová platforma
- Silna káva – web podcastu
- DEKRA Development – hlavný partner podcastu
- Prihláste sa k odberu Extra obsahu Silnej kávy => tu
POZNÁMKY:
[03:03] Čo je to Crowdfunfing?
- prostredníctvom crowdfundingu ľudia realizujú svoje sny bez toho aby dopredu museli skladať veľké množstvo peňazí
[05:34] Vzorový projekt projekt Skinners ($2 milióny)
[07:24] Postup, Ako začať
- 1. prieskum trhu, 2. testovanie
- Predpredajová kampaň – prototyp alebo mockup knihy
[09:14] Do kampane iba s prototypom alebo makapom
[10:55] BROT – Kurátorské kníhkupectvo non-fiction kníh a magazínov
[15:38] Postup, Ako začať II.
- malé zakopnutia na začiatku sú prepáčené, ale neskôr chyby nie sú tolerovateľné“
[19:08] Donio – fundraisingová platforma
[24:43] Rozdiel equity a odmenový crowdfunding
[26:25] Crowdfunding – budúcnosť
[29:32] Záverečná myšlienka
- Nastaviť si správne očakávania v crowdfundingu a nehľadať skratky – poriadna príprava, pripravené obdobie na prácu na projekte a po kampani ubrať na tempe a myslieť aj na mentálne zdravie.