Kedykoľvek prišiel Ingmar Bergman s novým filmom, išlo o svetovú udalosť. Jeho filmy boli niečím, o čom sa dalo hovoriť aj v širšej spoločnosti, než len v umeleckej. Bergman sa aj na svet divadla pozerá bez zbytočného prikrášľovania – pozorne sleduje problémy, ktoré prináša divadelný proces, kladie si otázky ako divadlo funguje a prečo je dôležité. Práve divadlo je miestom, kde máme vyslovovať pochybnosti, kde sa máme pýtať „ako to vlastne je“. A kto má pravdu – ten, čo tvrdí, že umenie je hra, alebo ten, ktorý tvrdí, že umenie vzniká skrz utrpenie?
V dnešnom podcaste sa spoločne s tvorcami aktuálnej inscenácie Scény zo života režiséra (Ingmara Bergmana) dramaturgom Danielom Mailingom a režisérom Romanom Polákom nad týmito otázkami zamýšľa lektor dramaturgie Činohry SND Mário Drgoňa. Napríklad aj nad tým, či nás divadlo môže očistiť – či už ako individuality, alebo spoločensky.