Na opravu tratí často idú milióny eur a nakoniec sa zníži ich kapacita. Je tu chaos, hovorí Ján Biznár a upozorňuje, že s cenami energií na železniciach je to podobné, ako keby ste išli na dovolenku do Egypta a až po návrate domov vám povedali cenu za cestu. Nákladná železničná doprava na Slovensku volá po stabilnejšom rámci spoplatňovania za použitie koľají. Prezident Asociácie železničných dopravcov Slovenska (AROS) Ján Biznár a výkonný riaditeľ AROS Patrik Benka v rozhovore pre TREND upozornili na problémy, keď ani v polovici decembra neboli jasné podmienky prepravy v novom roku. Ako vyzerá plánovanie nákladnej dopravy na rok 2023 a v čom by mala pomôcť liberalizácia trhu s cenami elektriny? V podcaste si vypočujete: - Prečo budú v roku 2023 mnohé nákladné vlaky obchádzať Slovensko - Ako sa vyvíja komunikácia s rezortmi   - V čom má Rakúsko či Nemecko lepšiu dopravnú politiku - Ako riešiť nedostatočnú previazanosť na jednotlivé druhy dopravy - Ako podporiť spoločné riešenia vlakovej, osobnej aj nákladnej dopravy - Prečo je na mnohých miestach znížená rýchlosť na 10 km/h - Aké zlepšenia možno na železniciach očakávať v najbližších desiatich rokoch - Aké sú aktuálne najväčšie výzvy pre nákladnú železničnú dopravu na Slovensku Videorozhovor a článok nájdete v Trende: https://www.trend.sk/ekonomika/aros-opravu-trati-casto-idu-miliony-eur-nakoniec-znizi-ich-kapacita-je-tu-chaos?itm_brand=trend&itm_template=listing&itm_modul=articles-rubric-list&itm_position=2