Pre malé a stredné firmy sa úver stáva nástrojom, ktorý podnikateľom pomáha investovať do technológií, digitalizácie aj expanzie na nové trhy V rôznych fázach podnikateľského cyklu sa potreby firiem v oblasti financovania menia. Kým v úvode podnikania je najčastejšou požiadavkou základný kapitál na rozbeh a pokrytie vstupných nákladov, vo fáze rastu už podniky investujú do rozširovania výroby, nákupu technológií či do marketingu. V zrelosti firmy optimalizujú financovanie a hľadajú nové príležitosti na expanziu. V prípade útlmu je prioritou udržať si likviditu. „V každej fáze podnikania je to iná potreba a iná forma financovania,“ hovorí Dáša Polláková manažérka oddelenia riadenia malých firiem v ČSOB. Práve správne zvolený spôsob financovania môže firme pomôcť nielen preklenúť zložitejšie obdobie, ale aj podporiť jej rast. Obavy pred podaním žiadosti o úver sa najčastejšie týkajú schvaľovania a posudzovania bonity – podnikatelia si nie sú istí, či úver získajú. Viac odpovedí sa dozviete vo videorozhovore.