Zdravotnú poisťovňu je možné na Slovensku zmeniť raz ročne – do 30. septembra. Rozhodujúcu úlohu pri výbere poisťovne zohrávajú benefity, ktoré môžu zásadne ovplyvniť kvalitu zdravotnej starostlivosti.
Hostia zo zdravotnej poisťovne Dôvera – Slavomíra Kováčová, manažérka obchodu a akvizície, a Branislav Jendroľ, riaditeľ úseku služieb poistencom v rozhovore predstavili konkrétne služby a digitálne riešenia, ktoré znižujú tlak na zdravotnícky systém a šetria čas aj energiu poistencom.
Zdravotná poisťovňa Dôvera pristupuje k tvorbe benefitov systematicky a s dôrazom na zlepšovanie dostupnosti zdravotnej starostlivosti.
„Našou filozofiou je lepší a bezpečnejší prístup ku zdraviu. Preto benefity tvoríme tak, aby boli ľahko dostupné, zrozumiteľné a reálne využiteľné pre čo najväčší počet poistencov,“ uviedla S. Kováčová.
Dôvera sa opiera o konkrétne dáta – napríklad v prípade benefitov na doplatky za lieky či dietetické potraviny evidovala viac ako 330-tisíc žiadostí len za minulý rok. Výrazný záujem zaznamenal aj takzvaný očný benefit - príspevky na okuliarové rámy pre deti, ktorý využilo vyše 18-tisíc poistencov.
Veľkým míľnikom sa stal projekt lekár na diaľku. Ide o službu, ktorá umožňuje kontaktovať všeobecného lekára či špecialistu 24 hodín denne. Poistenci sa môžu spojiť cez telefón, chat alebo videohovor, a dostať odborné rady.
„Odozva od lekára prichádza do troch minút. V prípade potreby predpíše liek na diaľku – pacient si ho môže vyzdvihnúť v lekárni prakticky okamžite,“ uviedol B. Jendroľ, riaditeľ úseku služieb poistencom.
Viac informácií sa dozviete v podcaste.
powered by