Máme za sebou niekoľko pokusov o zvýšenie predaja slovenských výrobkov – od označovania štátnym znakom až po zákonnú povinnosť ich propagácie v letákoch na úrovni aspoň 50 %. V posledných rokoch sa zákazníci skutočne viac zaujímajú o lokálne produkty, avšak aj na príklade obrovského úspechu slovenských paradajok sa zdá, že príkazy od štátu ani umelé znižovanie cien pre úspech lokálnych produktov netreba.
Stačí výborná kvalita alebo slovenské výrobky potrebujú najmä kvalitný marketing? Ako dostať lokálne potraviny bližšie k zákazníkom a zároveň neobmedziť slobodu obchodníkov? Čo získajú a čo stratia slovenskí dodávatelia, keď svoje tovary sprístupnia cez privátne značky veľkých reťazcov? Čaká nás viac lokálneho v obchodoch alebo sa stanú mainstreamom debničkári a nakupovanie priamo od farmárov zo susedstva? Hostia: Tomáš Bezák – hovorca spoločnosti Lidl Slovensko Jozef Šumichrast – predseda Zemiakárskeho a zeleninárskeho zväzu Slovenskej republiky Peter Paššák – autor projektu Lokálny trh Moderuje Šimon Jeseňák