Hostia: Ján Machaj (pedagogický lektor a riaditeľ organizácie Edulab) a Viktor Križo (špeciálny pedagóg a riaditeľ Centra inkluzívneho vzdelávania). | Aktuálny prieskum CVTI ukázal, že téme extrémizmu sa vo výučbe venuje čoraz menej priestoru, pričom jeho prejavy u žiakov zaznamenalo až 58 % pedagógov. Podľa učiteľov sú najčastejšími príčinami prejavov extrémizmu u žiakov súčasná politická situácia vo svete a na Slovensku, akceptovanie násilia v médiách a nevhodný spôsob výchov. Hovoria tiež o strate ideálov a frustrácii mladých ľudí a strachu zo sociálneho vylúčenia, ale tiež o preťaženosti učiteľov znemožňujúcej individuálnu prácu so žiakmi. Ktorých skupín detí sa extrémizmus týka? Sú niektoré skupiny žiakov „náchylnejšie“ na radikalizáciu? Je extrémizmus len problémom určitej vekovej skupiny (napr. adolescentov) alebo sa s ním stretávame aj u mladších a starších žiakov? Súčasný výskum poukazuje na zmeny v priebehu niekoľkých rokov. Súhlasíte s týmto trendom a ak áno, v čom vidíte príčiny zhoršovania situácie? Riešenia: Majú školy dostatok priestoru na realizáciu účinných preventívnych programov a ako by sa dal tento priestor lepšie využiť? Do akej miery sú pedagogickí zamestnanci škôl školení na riešenie problémov a aké sú konkrétne potreby v oblasti odbornej prípravy? Výskum naznačuje, že mnohí učitelia sa nezaoberajú intervenciami s agresívnymi a extrémistickými motívmi. Ako môžeme zabezpečiť, aby sa učitelia nebáli zasiahnuť? | Učitelia vidia nárast extrémizmu. | Moderuje: Juraj Jedinák; | Diskusiu Z prvej ruky pripravuje Slovenský rozhlas, Rádio Slovensko, SRo1. Vysielame každý pracovný deň o 12:30 v Rádiu Slovensko.