Viac ako milión poslucháčov podcastov týždenne na Slovensku potvrdil ďalší prieskum

Aspoň raz týždenne počúva podcasty viac ako 34 percent slovenskej online populácie, čo je viac ako 1,2 milióna. Vychádza to z nedávno realizovaného prieskumu počúvanosti digitálneho audia na Slovensku.

Realizovala ho na vzorke viac ako 2-tisíc respondentov prieskumná agentúra Go4insight pre IAB Slovakia, združenie pre internetovú reklamu.

Aspoň raz mesačne si podcast pustí polovica online populácie, čo je viac ako 1,8 milión ľudí na Slovensku.

„Priemerné počúvanie digitálneho audio obsahu je približne 15 hodín týždenne. Najväčšiu časť zaberá streamované rádio (viac ako 7 hodín) nasledujú streamovaná hudba (5 hodín) a nakoniec podcasty (2,5 hodiny),“ uviedol v prezentácii prieskumu Rastislav Kočan z Go4insight.

„Digitálne audio najčastejšie počúvajú mladí ľudia do 29 rokov, so zvyšovaním veku počúvanosť digitálneho audia klesá. Typickými poslucháčmi digitálneho audia sú buď študenti (bez príjmu alebo s nízkom príjmom) alebo ľudia s vyšším pracovným a sociálnym postavením a nadpriemerným príjmom.“

„Najčastejšími aktivitami, kedy ľudia počúvajú digitálne audio sú – popri domácich prácach, pri oddychu, pri šoférovaní a v práci. Najobľúbenejším žánrom pri streamovanom rádiu a podcastoch je zábava,“ dodal Kočan.

Na druhom mieste sú podcasty z oblasti spravodajstva, publicistiky a politiky. Ďalšie témy, ktoré ľudí zaujímajú, sú cestovateľské podcasty a témy zamerané na životný štýl a zdravie. Prvú päťku uzatvárajú témy tykajúce sa rodiny, detí a vzťahov.

Najčastejšie počúvajú podcasty poslucháči podvečer (16:00 – 19:00) a večer (19:00 – polnoc). YouTube a Spotify sú podľa prieskumu najpoužívanejšími platformami na ich počúvanie.

V januári publikovali svoj prieskum počúvanosti podcastov na Slovensku aj agentúry ResSOLUTION Group a Nielsen. Podľa ich merania počúvala podcasty aspoň raz do týždňa viac než tretina slovenskej internetovej populácie, teda 36 percet.

Dávid Tvrdoň
Dávid Tvrdoňhttps://davidtvrdon.com
Novinár, moderátor a špecialista na digitálne predplatné. Počas štúdia žurnalistiky pracoval v online marketingu. Od roka 2015 prešiel do denníka SME, kde sa venoval dátovej žurnalistike, technologickému spravodajstvu, produktovému manažmentu a neskôr digitálnemu predplatnému ako aj newslettrovej stratégii. Moderuje technologický podcast Klik.