👑 Peter Šebo je digitálny marketér a marketingový nadšenec. Zakladateľ a Chief Digital Officer PS:Digital a najväčšej marketingovej konferencie na Slovensku – Marketing RULEZZ.Za mňa jeden z top odborníkov na social media marketing na Slovensku ti v rozhovore prezradí, prečo nespoliehať len na výkonnostné kampane, ako sa zmenil po COVID-e e-commerce trh, aký vplyv budú mať marketplace-y na celý segment a dotkli sme sa aj témy využitia AI v on-line biznise a marketingu.
V rozhovore sa dozvieš:
01:00 V marketingu a e-commerce sa toho od COVID-u pomerne veľa zmenilo. Ktoré momenty alebo trendy Peter vníma ako najzásadnejšie a ako by na ne mali reagovať majitelia e-shopov zo strategického pohľadu?
03:40 Drvivá väčšina e-shopov historicky vyrástla najmä na performance marketingu, no za ostatné roky sa čoraz viac z nich aktívnejšie pustilo aj do budovania značky (Gymbeam, Factcool, Muziker, Dedoles, Martinus, Be Lenka, MTBIKER…). Prečo je to dôležité zo strategického hľadiska nespoliehať len na Google či porovnávače?
09:26 Aké parametre by mala mať dobre nastavená značka e-shopu, aby malo zmysel začať do nej strategicky investovať?
13:18 Ktoré mediatipy/kanály Peter vníma pre e-commerce inzerentov ako najefektívnejšie z pohľadu budovania značky?
23:10 Za ostatné obdobie na SK/CZ spustili marketplace model hráči ako Kaufland, Allegro, ale veľmi kontroverzný je napr. čínsky hráč Temu, ktorý "vytapetoval" Shopping box na Googli vo veľa segmentoch a spôsobuje komplikácie lokálnym e-shopom, ktorým ohrozuje ich obraty a predražuje reklamu. Ako na to reagovať?
29:36 Peter sa dosť venuje téme AI, ktorá je tak trochu buzzwordom vo veľa prípadoch. Čo pod AI rozumie on a ako na trhu odlíšiť firmy/nástroje, ktoré majú naozaj vysokú pridanú hodnotu a reálny prínos?
44:45 V PS:Digital sú historicky silní v social media marketingu. Aký majú prístup pri nastavení social media stratégie u e-shopov a ktoré sociálne siete, prípadne formáty by Peter vypichol špecificky pre e-commerce inzerentov?
56:16 V poslednom čase sa majitelia/CEO-s viacerých popredných SK/CZ e-shopov vo veľkom pustili do budovania osobného brandu (Cicman, Fehervari, Meško…) či už na LinkedIn alebo iných sociálnych sieťach. V čom Peter vidí osobne prínos týchto aktivít a ako to robiť efektívne?
1:00:34 Za posledné roky zásadné rastie využívanie influencer marketingu aj v e-commerce. Ako uchopiť tento kanál, podľa čoho vyberať influencerov a ako vyhodnocovať efektivitu tohto kanála?
1:04:44 Čo by Peter na záver poradil majiteľom e-shopov? 3 tipy, ktoré pomôžu z dlhodobého hľadiska e-shopom zvýšiť ich ziskovosť a posilniť ich pozíciu na trhu.
1:06:33 Ako sa Peter osobne vzdeláva a rozvíja, aké knihy/podcasty/ľudia/eventy ho v poslednom čase najviac ovplyvnili?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀
Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco
Packeta
Blueweb
vshosting
Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography