Sú videohry ktoré na nás vyskočia úplne znenazdajky no už na prvý pohľad sa usadia v zornom poli a prischnú v hľadáčiku.
Hlína je z hliny. Úplne celá. Robená rukami Honzu Nechvátala, mladého českého developera ktorého sme v dnešnom podcaste vyspovedali. Rozprávali sme sa o jeho začiatkoch, o tom ako študoval videohry v Anglicku ale aj o tom ako to nie je úplne také romantické ako by sme si predstavovali. Kecali sme samozrejme ale hlavne o Hlíne. Ako ju vyrába, či sa veľmi zašpiní, prípadne sme rozobrali aj (ne)komplikovaný spôsob tvorby hier fotogrametriou.
Vychválili sme herný inkubátor Gamebaze, brnenskú hernobastličskú komunitu a vo všeobecnosti sme poľúbili fakt, že keď sa do hier vloží láska a rozum, tak to nevie dopadnúť zle. No aby sme ale len nečumeli cez ružové okuliare, trošku sme si pobedákali nad stavom videoherného priemyslu a prišli sme aj na to, ako sa to dá zvrátiť.
Honza je super týpek ktorého treba pozorne sledovať pretože v rukáve schováva okrem precízneho čuchu na kvalitné digitálne umčo aj ďaľšie projekty ktoré nám ukáže už čoskoro.
To Brnko skrátka vie a my sa veľmi tešíme na ludonaratívne prírastky ktorými požehná naše zobrazovacie jednotky.
Honzu a jeho štúdio Omnia Ludus si poklikajte tu:
https://store.steampowered.com/app/2693560/Hlna/
https://www.omnia-ludus.com/
https://www.instagram.com/omnia_ludus/
https://www.gamebaze.cz/
A keď sa ti ľubi čo robíme, ľúb to aj tu:
https://www.arcadewatch.sk/
https://www.patreon.com/ArcadeWatch PATREON!
https://www.facebook.com/theArcadeWatch/
https://www.instagram.com/arcade_watch/
https://discord.gg/6SskRdh discord bejbe
Za dnešnú videoúvodzovku ďakujeme Ivkovi Košdymu a hlavne malému hráčikovi Jonatánovi.
Parádny intro track má na svedomí https://doubleash.com/ ❤️