Sú videohry ktoré na nás vyskočia úplne znenazdajky no už na prvý pohľad sa usadia v zornom poli a prischnú v hľadáčiku.

Hlína je z hliny. Úplne celá. Robená rukami Honzu Nechvátala, mladého českého developera ktorého sme v dnešnom podcaste vyspovedali. Rozprávali sme sa o jeho začiatkoch, o tom ako študoval videohry v Anglicku ale aj o tom ako to nie je úplne také romantické ako by sme si predstavovali. Kecali sme samozrejme ale hlavne o Hlíne. Ako ju vyrába, či sa veľmi zašpiní, prípadne sme rozobrali aj (ne)komplikovaný spôsob tvorby hier fotogrametriou.

Vychválili sme herný inkubátor Gamebaze, brnenskú hernobastličskú komunitu a vo všeobecnosti sme poľúbili fakt, že keď sa do hier vloží láska a rozum, tak to nevie dopadnúť zle. No aby sme ale len nečumeli cez ružové okuliare, trošku sme si pobedákali nad stavom videoherného priemyslu a prišli sme aj na to, ako sa to dá zvrátiť.

Honza je super týpek ktorého treba pozorne sledovať pretože v rukáve schováva okrem precízneho čuchu na kvalitné digitálne umčo aj ďaľšie projekty ktoré nám ukáže už čoskoro.

To Brnko skrátka vie a my sa veľmi tešíme na ludonaratívne prírastky ktorými požehná naše zobrazovacie jednotky.

Honzu a jeho štúdio Omnia Ludus si poklikajte tu:

https://store.steampowered.com/app/2693560/Hlna/

https://www.omnia-ludus.com/

https://www.instagram.com/omnia_ludus/

https://www.gamebaze.cz/

A keď sa ti ľubi čo robíme, ľúb to aj tu:

https://www.arcadewatch.sk/

https://www.patreon.com/ArcadeWatch PATREON!

https://www.facebook.com/theArcadeWatch/

https://www.instagram.com/arcade_watch/

https://discord.gg/6SskRdh discord bejbe

Za dnešnú videoúvodzovku ďakujeme Ivkovi Košdymu a hlavne malému hráčikovi Jonatánovi.

Parádny intro track má na svedomí https://doubleash.com/ ❤️