Väčšina e-shopov dnes rieši, ako zvýšiť ziskovosť e-shopu, resp. ako si udržať aspoň tú aktuálnu. Pritom si často majitelia e-shopov neuvedomujú, že cenotvorba a najmä zľavová politika má na ziskovosť firmy priamy a obrovský vplyv. Často sa ceny nastavujú intuitívne, pri absencii dát z trhu či od konkurencie. Výsledkom je časo nízka ziskovosť firmy, ktorá nepokrýva ani náklady na prevádzku či marketing.

O tom, ako správne pracovať s cenou v e-shope a o téme dynamickej cenotvorby, som sa rozprával s Michalom Ježkom, CEO Karsa Technologies.

V rozhovore sa dozvieš:
00:52 Aká je úloha cenotvorby v celkovej stratégii e-shopu?
01:50 Aké sú rôzne prístupy a stratégie k cenotvorbe a ako určiť tú "správnu" pre môj e-shop?
10:14 Čo je to dynamický pricing a ako ho využiť na maximalizáciu profitu e-shopu?
29:38 Ako by sa mala vyvíjať cena produktu v čase v závislosti od životnej fázy produktu?
31:57 Ako sa líšia stratégie cenotvorby z pohľadu jednotlivých produktových segmentov?
36:26 Aká je súvislosť medzi silou značky e-shopu a cenotvorbou?
40:12 Aké sú najčastejšie chyby pri nastavení cenovej stratégie?
45:03 Aký je rozdiel medzi cenou a vnímanou hodnotou zo strany koncového zákazníka?
46:58 Ako spoznám, že mám podcenené produkty, resp. precenené produkty?
49:16 Ako pristupovať k cenotvorbe e-shopu na nových trhoch?
52:12 Ak som doteraz neriešil cenotvorbu sofistikovane, ako by som mal začať?
53:37 Ako dlhodobo a strategicky zvyšovať svoju maržu a zabezpečiť, že zákazníci budú nakupovať, aj keď budem drahší?
56:08 Ako sa zmenil trh po nástupe marketplaces?
1:02:14 Čo všetko robí Karsa a aké výsledky dokáže e-shopom doručiť?

👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀

Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco
Packeta
Blueweb
vshosting

Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography