V najnovšej epizóde som privítal skúseného SEO stratéga Janka Janušku, CEO agentúry Spotibo. Bavili sme sa o potrebe SEO stratégie a o tom, prečo a ako by mala vznikať nielen v e-commerce firmách.
Prebrali sme aj finančný pohľad na SEO a prípravu konkrétneho rozpočtu na realizáciu SEO stratégie.
V závere sme si prešli dopady AI na celý SEO svet a tiež konkrétne praktické tipy pre e-shopárov, ako zvýšiť organickú návštevnosť, ktorá má zásadný dopad na ziskovosť tvojej firmy.
Ak chceš v čase znížiť závislosť tvojho e-shopu na platených kanáloch (typicky PPC kampaniach), rozhovor si určite nenechaj ujsť!
V rozhovore sa dozvieš:
01:02 Veľa e-shopov rieši v nejakej forme SEO, ale len málo z nich má k tomu aj nejakú reálnu stratégiu. Vníma to Ján podobne?
02:44 Aké vstupné informácie potrebuje zanalyzovať, aby s klientom vedel nastaviť dobrú SEO stratégiu?
09:58 Ako pripraviť konkrétny rozpočet a nastaviť ciele, ktoré by sa mali vďaka SEO stratégii dosiahnuť?
14:13 Ako rozpoznať prínosné SEO aktivity od tých, ktoré sú len stratou času a peňazí?
38:08 Čo je to 4A SEO framework a ako ho využiť v praxi?
45:25 Aký je rozdiel v SEO stratégii medzi začínajúcim e-shopom a e-shopom s miliónovými obratmi?
56:33 Ako by mali v rámci SEO stratégie spolupracovať development a marketing? Ako by malo vyzerať optimálne nastavenie procesov a zodpovedností?
1:00:13 Ktoré činnosti v rámci prípravy a realizácie SEO stratégie dáva zmysel riešiť in-house a ktoré outsourcovať?
1:03:51 Ako tvorbu a realizáciu SEO stratégie ovplyvňuje nástup AI?
1:14:08 Ako funguje aktuálne linkbuilding? Klesá jeho efektivita v čase?
1:16:00 Aké dobré podcasty/knihy/eventy Jána najviac ovplyvnili v poslednom čase?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀
Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco
Packeta
Blueweb
Corlonez
Sleduj nás na sociálnych sieťach:
Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography